Hoe je met een Digital Asset Management Systeem kosten kunt besparen

Wanneer je wilt investeren in een Digital Asset Management (DAM)-systeem hik je mogelijk aan tegen de kosten en vraag je je af hoe je deze terug kunt verdienen.

Communiceren met je klanten doe je op dagelijkse basis. Via je website, blogs, social media mail en ook nog offline. Voor deze communicatie wil je vanzelfsprekend prachtige beelden, designs, video en andere rijke mooi vormgegeven branded content inzetten.

Voor het creëren en hergebruiken van deze content werk je samen met vormgevers, fotografen, productmanagers, vertalers, zeg het maar. Er gaat veel tijd verloren met het zoeken naar bestanden, het redigeren van teksten, het aanpassen van layouts, het vertalen en het uiteindelijk publiceren op het betreffende mediakanaal.

Een Digital Asset Management oplossing helpt je in de eerste plaats door het centraal managen van al je merk content, zoals bijvoorbeeld beelden, video’s, InDesign en Illustrator en Powerpoint bestanden.  Door het efficiënter samenwerken van alle betrokkenen kun je nadrukkelijk kosten besparen, de time to market versnellen en uiteindelijk eenvoudig op dagelijkse basis rijke visuele content delen met je doelgroep op alle denkbare kanalen.

In deze handleiding worden de volgende onderwerpen behandeld:

-Problemen bij het zoeken, vinden en hergebruiken van je merk assets
-Procedures tegen inbreuk op auteursrechten
-Het ontbreken van versiebeheer op digitale assets
-Inefficiënt bestands- en digitaal asset beheer
-Digitale assets worden niet goed getagd / opgeslagen
-Delen en distribueren van digitale assets met meerdere stakeholders
-Knelpunten bij de creatieve executie
-Digitale assets en afbeeldingen onnodig opnieuw maken en kopen
-Gebrekkige bewaking van je corporate indentity
-Beveiliging en bescherming van je digitale kapitaal, assets

We leggen uit hoe een Digital Asset Management System deze typische problemen kan oplossen en hoe het je kan helpen om geld te besparen.