CREATIVE WORKFLOW
CONSULTANTS
BLOG SUPPORT DESK



BUILDING BRIDGES BETWEEN
TECHNOLOGY AND BRANDS
NL EN

The Future of Content

Ronald Leusink, on January 22, 2017

Een nieuw jaar is aangebroken, waarin ongetwijfeld weer van alles gaat veranderen. Voor uitgevers en merken vereist het een voortdurende inspanning om bij te blijven bij alle ontwikkelingen in deze razendsnelle online wereld. De wijze waarop consumenten toegang hebben tot content en de wijze waarop ze die content gebruiken, verandert voortdurend. Dat was in 2017 zo, en dat geldt in 2018 evengoed.

Graag helpen wij je een handje om up-to-speed te blijven. Dat doen we onder andere door inzichten over de nieuwste ontwikkelingen en trends in hapklare brokken met je te delen via verschillende whitepapers. Je kunt deze downloaden van onze website. We lichten er in deze blog eentje uit: The Future of Content. Onze partner Woodwing deelt daarin haar inzichten en adviezen over de toekomstige trends in contentland.

Toegang tot nieuwe klanten

Merken en uitgevers kunnen tegenwoordig meer klanten dan ooit bereiken, nu het verspreiden van content via een toenemend aantal kanalen steeds gemakkelijker, sneller en goedkoper wordt. Dit is te danken aan het feit dat softwareoplossingen steeds smarter worden, contentbronnen steeds beter vindbaar, en kanalen als social media steeds competitiever. De uitdaging die er dan ligt, is hoe je de toegang tot deze nieuwe potentiële content consumers laat bijdragen aan een verbeterde conversie, terwijl je ook je bestaande klanten tevreden houdt.

Woodwing vertelt dat je je als content specialist voortdurend bewust moet zijn van de noodzaak om content te produceren die aantrekkelijk is voor niet alleen jouw traditionele klanten, maar ook voor potentiële nieuwe doelgroepen. Het is kortom een kunst om content te creëren die zo aantrekkelijk is dat je lezers / volgers het willen lezen.

In staat om te groeien

Om dit als merk voor elkaar te krijgen, is het nodig om je content creatie en content managementprocessen opnieuw onder de loep te nemen. Hoogstwaarschijnlijk moet je de rollen en werkzaamheden van je werknemers herstructureren, om een zo efficiënt mogelijke workflow en kosteneffectieve processen te realiseren. De kern van je content productieproces moet betrouwbaar en flexibel zijn, zodat het zich steeds kan aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen zoals nieuwe kanalen of nieuwe doelgroepen.

Als je je processen beter inricht én profiteert van nieuwe technologieën, is de weg naar nieuwe klanten en meer business snel gelegd. Dan ben je in staat om te groeien en om mee te bewegen met de markt en alle ontwikkelingen die zich daarin afspelen.

Meer weten?

Wil je weten welke praktische handvatten Woodwing biedt voor bovenstaande adviezen? Of ben je benieuwd naar onze andere whitepapers? Je vindt ze hier.

Sparren kan ook altijd, neem daarvoor contact met ons op.

Lees ook:

ALSO GET YOUR
BRAND IN SHAPE

Contact our Personal trainers for a free sparring session

Evert Couwenhoven

+31 6 10 94 13 38

Frank Scholts

+31 6 22 39 89 57

Ronald Leusink

+31 6 46 81 48 64