Onze terugblik op 2020

Nog maar een paar weken en dan is het jaar weer voorbij. Een heel bijzonder jaar waarin het ondenkbare bijna het nieuwe normaal is geworden.

In januari en februari waren sommigen van ons nog op (ski-)vakantie en leek er weinig aan de hand. Eind februari werden de eerste coronagevallen in Nederland bekend en moesten de eerste mensen in quarantaine. Vanaf de eerste week van maart stond alles op z’n kop.

De draad weer oppakken

In die eerste weken waren we bijna allemaal van slag en gingen veel projecten on hold. Uiteraard maakten we ons grote zorgen over wat de impact zou zijn voor ons bedrijf en voor onze mensen. Gelukkig konden we al heel snel samen met onze klanten de draad weer oppakken en projecten op afstand uitvoeren. We hebben in ploegen op kantoor gewerkt, volledig thuisgewerkt, na de zomer gepland thuis en op de zaak. En vanaf oktober weer volledig vanuit huis. Hoe dan ook, met z’n allen hebben we bewezen dat we onze relaties – ongeacht vanaf welke plek we dat doen – prima kunnen ondersteunen.

Noodzaak tot digitale transformatie

Gaandeweg het jaar is gebleken dat bij veel bedrijven de noodzaak tot digitale transformatie steeds sterker gevoeld wordt. Bij veel organisaties lijkt er door corona een nieuw momentum te zijn ontstaan voor verdere procesoptimalisatie. Vanuit huis digitaal samenwerken met vormgevers, tekstschrijvers, medewerkers traffic en andere deelnemers aan contentcreatieprocessen vraagt meer dan ooit om workflowondersteuning en centralisatie van assets.

Zo hebben we er samen het beste van proberen te maken. De anderhalvemetersamenleving, de verplichte mondkapjes, niet on the road voor een kopje koffie bij klanten, maar online trainingen & workshops en digitale meetings. En dan de aanpassingen thuis niet te vergeten; een werkplek inrichten, onze kinderen helpen en thuis sporten…. We zijn er eigenlijk heel snel aan gewend geraakt. Zo werd het ondenkbare het nieuwe normaal.

De positieve dingen vasthouden

Laten we vooral de positieve dingen van dit jaar vasthouden en hopen dat we snel weer van corona af zijn. Waarschijnlijk zullen we ook na corona veel meer op afstand blijven werken, dus minder op kantoor zijn, meer vanuit huis werken en dus minder onnodig heen en weer rijden. Natuurlijk helpt dat de CO2-uitstoot te beperken. Toch kijken we er ook weer naar uit om regelmatig onze relaties te bezoeken, zodat we ook face to face kunnen samenwerken en elkaar kunnen inspireren.

Kerstgebaar

Oh ja, als kerstgebaar dit jaar geen relatiegeschenken, maar een hospitaaltent voor mensen waar ook ter wereld in medische nood. Een actie van Artsen zonder Grenzen. We wensen je, samen met je dierbaren, bijzonder fijne feestdagen en vooral een gezond 2021.

Het Graphit Team

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Het creëren van content chaotisch? Zo los je het op

Het creëren van content gaat er soms chaotisch aan toe. Misschien herken je het wel; pdf-bestanden die tussen verschillende afdelingen heen en weer worden gestuurd. Last-minute nog snel een mailtje met correcties. En trouwens, missen er nog illustraties?

Lees meer
Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk en GRS Retail

Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk & GRS Retail

GRS Retail en GroenRijk, twee grote retail service-organisaties voor tuincentra, hebben hun publicatieprocessen van content geoptimaliseerd met software van Graphit. …

Lees meer

Eenvoudig publiceren naar mobile en tablet

Merken worden in toenemende mate (online) uitgevers, die met aantrekkelijke merkcontent consumenten willen inspireren.

Lees meer

Afspraak maken