Graphit viert 35-jarig bestaan met steun aan 4Ocean

In december 2018 bestaat Graphit 35 jaar. Een mooi moment voor een korte terug- en vooruitblik. In deze blog gaan we in gesprek met Graphit-partners Ronald Leusink en Sybrand Vochteloo.

“Dienstverlener voor platformen”

Dat Graphit al meer dan 3 decennia bestaat, is bijzonder. “In de ICT-wereld zijn we een soort mammoet,” zegt Sybrand. “In 1983 werden de eerste Apple-computers uit de VS gehaald. Destijds konden we natuurlijk niet vermoeden dat het toenmalige ‘Knijnenberg Systemen’ zou uitgroeien tot wie we nu zijn.”

“De eerste 10 tot 15 jaar van ons bestaan werkten we vooral voor ontwerpers en reclamebureaus,” vertelt Ronald. “De Apple Macintosh – de Mac – bracht echt een revolutie in vormgeving en opmaak. De Mac heeft in razend tempo de tekentafel vervangen. Destijds verkochten we Mac-computers en gaven we dtp-trainingen aan vormgevers. Geleidelijk aan zijn we steeds meer opmaak- en publicatieprocessen gaan automatiseren met behulp van workflow- en beeldbanksoftware. In deze periode gingen we steeds meer voor uitgevers en merken werken. Nu is Graphit echt een dienstverlener voor platformen – voor het managen, creëren en publiceren van hoogkwalitatieve content voor alle voorkomende mediakanalen.”

“Tegenwoordig willen klanten zélf content publiceren”

Ontwikkelingen zoals het internet, online kopen, smartphones en mobiel werken hebben ‘digitaal’ tot hét sleutelwoord gemaakt. In de praktijk betekent dit dat organisaties hun rijke content in een eigen database en workflow georganiseerd willen hebben. “Wij zien dat uitgevers steeds meer merken worden en merken steeds meer uitgevers,” zegt Sybrand. “Tegenwoordig hebben merken een sterke behoefte om zélf content te beheren, hergebruiken en publiceren. Ze willen de controle houden over hun eigen contentcreatie- en publicatieprocessen. Daar zijn onze platformen helemaal op ingericht.”

“Bedrijven willen geen grote, dure IT-projecten meer aangaan,” zegt Ronald. “Een service waarbij je per maand betaalt voor het gebruik van de software geniet de voorkeur. Daar hebben wij ons businessmodel op aangepast.”

“Op naar de volgende 35 jaar!”

Voor de toekomst hebben de partners een heldere visie. “Door digitale mogelijkheden, zoals Big Data en CRM-koppelingen, zijn marketeers steeds meer in staat om 1-op-1 met hun doelgroep te communiceren,” vertelt Ronald. “Je kunt content aanbieden die zeer goed is afgestemd op het individu. De technische mogelijkheden hiervoor zijn groot en daarin ligt voor Graphit een toekomst.”

“Het gaat om steeds rijkere content,” observeert Sybrand. “Niet alleen tekst en afbeeldingen zijn belangrijk; ook video en context tellen mee. We gaan steeds meer toe naar de combinatie van die contentelementen.”

Maar niet álles verandert. Graphit blijft partnership ook in de toekomst hoog in het vaandel dragen: “We hebben langdurige relaties met onze klanten en stellen alles in het werk om hen te ondersteunen bij hun dagelijkse contentprocessen,” zegt Ronald. “Daarnaast werken we met een hechte groep mensen. We verwelkomen ook nieuwe mensen met nieuwe ideeën die ons helpen met het verder ontwikkelen van ons bedrijf.”

Daar sluit Sybrand zich bij aan: “Ik ben benieuwd wat ons de komende 35 jaar te wachten staat!”

Vieren door te schenken

40cean bracelet graphit 768x731 1

Een 35-jarig bestaan vraagt om een bijzondere actie. In plaats van een feest te geven willen wij graag samen met onze relaties een bijdrage leveren aan de bestrijding van plastic soep in de oceaan. Dit doen we door een armband te schenken die gemaakt is van plastic dat uit de oceaan gehaald is. Met de aankoop van iedere armband ondersteunen we de organisatie 4Ocean, die een duurzame toekomst wil creëren voor de oceanen door deze – samen met de kustlijnen – actief schoon te maken.

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Hoe manage je de marketingcontent voor 13 merken?

De NCOI Groep, kende een grote druk op het promoten van de opleidingen door middel van brochures. en wervende teksten voor op de website. Hoe dit zowel voor digitaal als print nu is opgelost voor alle kanalen lees je hier.

Lees meer

PIM: de sleutel tot een betere customer experience

Wij zien steeds meer B2B en B2C retailers, e-tailers, fabrikanten, leveranciers en groothandels worstelen met de processen waarin zij hun productinformatie vormgeven.

Lees meer

Albelli omarmt Elvis DAM: “Wij kunnen nu veel meer waarde toevoegen”

Albelli offers personalized photo products such as photo albums, wall decorations, cards, mugs, and calendars to its customers. Its mission: to brighten up the world by bringing people’s moments to life.

Lees meer

Afspraak maken