Graphit en VIXY slaan de handen ineen: “Onze diensten vullen elkaar perfect aan”

Per april 2019 is Graphit een partnerschap aangegaan met VIXY, een videostreamingplatform dat één op één integreert met ons DAM-systeem. In deze blog vertelt Niels Buningh, managing partner bij VIXY, over het ‘hoe’, ‘wat’ en ‘waarom’ achter deze kersverse samenwerking. “We bedienen hetzelfde type klanten, onze diensten vullen elkaar perfect aan én ik vind de mensen bij Graphit leuk om mee te werken!”

“Geschikt voor externe én interne communicatie”

Wie regelmatig met video’s werkt, zal veel voordeel halen uit het nieuwe partnerschap. “Waar het DAM-systeem van Graphit vooral gericht is op het opslaan en gebruiken van content, zijn wij gefocust op het beheren en publiceren van videocontent,” legt Niels uit. “VIXY heeft een videobeheersysteem waarin meerdere medewerkers kunnen samenwerken. Van daaruit publiceren ze video’s op hun website.” Het mooie is dat dit systeem werkt voor externe én interne communicatie. “Wil je e-learning-video’s of een speech van de CEO bijvoorbeeld afgeschermd publiceren, dan kan dat.”

“Razendsnel video’s uitleveren vanuit één omgeving”

Hoe werkt de nieuwe integratie precies? Niels: “Je vindt al je videocontent gewoon terug in het centrale DAM-systeem van Graphit. Maar op het moment dat je deze wilt uitleveren, doe je dat razendsnel via ons platform. Ons content-delivery-network is een add-on op het WoodWing Assets platform. En omdat Graphit en VIXY dezelfde serveromgeving delen, leveren wij alles uit vanuit hetzelfde datacentrum. Daardoor zijn de lijntjes kort.”

“Overzicht en inzicht plús je eigen branding”

Publiceer je momenteel video’s via social media of via je eigen videoplatform? Vanaf nu is dat niet meer nodig. “Sowieso is het handig om video’s in één keer uit te leveren vanuit het platform van Graphit,” zegt Niels. “Maar hier zijn ook andere voordelen aan verbonden. Zo kun je de video-play-oplossing helemaal aanpassen aan je eigen branding en huisstijl. De videoplayer kun je customizen en verrijken met interactieve elementen. Daarnaast is het mogelijk om te meten hoe een video het daadwerkelijk doet, omdat onze player integreert met alle grote analytics-pakketten. Met VIXY heb je dus eigenlijk een soort videomarketingtool tot je beschikking.”

Kortom, een integratie waarmee klanten erop vooruitgaan? “Absoluut,” beaamt Niels. “Je slaat je videocontent op een goede manier op, levert deze razendsnel uit, integreert het platform binnen je bestaande site én behoudt het overzicht!”

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Kan digital technologie merken maken of breken?

Het marketingvak is in transitie. Nieuwe technieken en media-innovaties waarmee je sneller en slimmer kunt werken, dienen zich dagelijks aan.

Lees meer
Graphit_app_Koninklijkebibliotheek

‘Actieve lezers zetten hun tanden al in de app’

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij Nederland …

Lees meer

Medium neutraal content creëren, Michel Buyvoets, Misset Uitgeverij-Boerderij

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print. De redacties bereidt de content medianeutraal voor waarbij via de ondersteunende workflow specifieke eigenschappen ten aanzien van de diverse publicatiekanalen worden toegevoegd.

Lees meer

Afspraak maken