Graphit en VIXY slaan de handen ineen: “Onze diensten vullen elkaar perfect aan”

Per april 2019 is Graphit een partnerschap aangegaan met VIXY, een videostreamingplatform dat één op één integreert met ons DAM-systeem. In deze blog vertelt Niels Buningh, managing partner bij VIXY, over het ‘hoe’, ‘wat’ en ‘waarom’ achter deze kersverse samenwerking. “We bedienen hetzelfde type klanten, onze diensten vullen elkaar perfect aan én ik vind de mensen bij Graphit leuk om mee te werken!”

“Geschikt voor externe én interne communicatie”

Wie regelmatig met video’s werkt, zal veel voordeel halen uit het nieuwe partnerschap. “Waar het DAM-systeem van Graphit vooral gericht is op het opslaan en gebruiken van content, zijn wij gefocust op het beheren en publiceren van videocontent,” legt Niels uit. “VIXY heeft een videobeheersysteem waarin meerdere medewerkers kunnen samenwerken. Van daaruit publiceren ze video’s op hun website.” Het mooie is dat dit systeem werkt voor externe én interne communicatie. “Wil je e-learning-video’s of een speech van de CEO bijvoorbeeld afgeschermd publiceren, dan kan dat.”

“Razendsnel video’s uitleveren vanuit één omgeving”

Hoe werkt de nieuwe integratie precies? Niels: “Je vindt al je videocontent gewoon terug in het centrale DAM-systeem van Graphit. Maar op het moment dat je deze wilt uitleveren, doe je dat razendsnel via ons platform. Ons content-delivery-network is een add-on op het WoodWing Assets platform. En omdat Graphit en VIXY dezelfde serveromgeving delen, leveren wij alles uit vanuit hetzelfde datacentrum. Daardoor zijn de lijntjes kort.”

“Overzicht en inzicht plús je eigen branding”

Publiceer je momenteel video’s via social media of via je eigen videoplatform? Vanaf nu is dat niet meer nodig. “Sowieso is het handig om video’s in één keer uit te leveren vanuit het platform van Graphit,” zegt Niels. “Maar hier zijn ook andere voordelen aan verbonden. Zo kun je de video-play-oplossing helemaal aanpassen aan je eigen branding en huisstijl. De videoplayer kun je customizen en verrijken met interactieve elementen. Daarnaast is het mogelijk om te meten hoe een video het daadwerkelijk doet, omdat onze player integreert met alle grote analytics-pakketten. Met VIXY heb je dus eigenlijk een soort videomarketingtool tot je beschikking.”

Kortom, een integratie waarmee klanten erop vooruitgaan? “Absoluut,” beaamt Niels. “Je slaat je videocontent op een goede manier op, levert deze razendsnel uit, integreert het platform binnen je bestaande site én behoudt het overzicht!”

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Content orchestration: wat is het en wat kun jij ermee?

Prachtige visuals de wereld in sturen? Stories on- en offline delen met je doelgroep? Als marketeer heb je vandaag de …

Lees meer

Graphit viert 35-jarig bestaan met steun aan 4Ocean

In december 2018 bestaat Graphit 35 jaar. Een mooi moment voor een korte terug- en vooruitblik. In deze blog gaan we in gesprek met Graphit-partners Ronald Leusink en Sybrand Vochteloo.

Lees meer

WoodWing Studio – Een sprong vooruit in Multichannel publiceren!

Merken en uitgevers kennen de uitdaging om content op de juiste manier over alle kanalen te publiceren. Dat kan nu veel eenvoudiger, sneller en tegen lagere kosten.

Lees meer

Afspraak maken