Graphit en PubliQare gaan fuseren! Dit is waarom wij zo enthousiast zijn over de samenwerking.

Wij kijken ontzettend uit naar de fusie. Wij zijn er van overtuigd dat Graphit en PubliQare een perfect team vormen. Waarom? PubliQare heeft het internationale netwerk, Graphit de ervaring met grote merken. Samen kunnen wij heel Europa gaan bedienen. Met de grote internationale merken als potentiële nieuwe klanten in het vizier.

Brands kunnen niet zonder content

De laatste tien jaar zijn wij erg gaan focussen op het helpen van brands met het optimaliseren van hun contentcreatieprocessen. En die markt bleek heel groot te zijn. In het verleden werkten we eigenlijk vooral voor uitgeverijen en mediabureaus. Daar doen we nog steeds veel voor, maar wat je nu ook ziet: voor grote organisaties is marketing, waarbij ze hun klanten experiences en customer journeys willen aanbieden, steeds belangrijker geworden om hun diensten en producten aan de man te brengen. En daarvoor is rijke content essentieel.

Tegenwoordig heeft ieder zichzelf respecterende grote organisatie een marketingafdeling. Maar je ziet vaak dat daar de processen om marketingcontent te maken niet gestroomlijnd zijn. Je werkt als marketingafdeling met tekstschrijvers, fotografen, reclamebureaus, een ontwerpstudio. Hoewel het vaak wel lukt om dat met man en macht op eigen houtje te organiseren, gaat er toch veel energie en tijd in zitten. Wij helpen de klanten met het structureren van de content.
Vanuit Graphit zijn we daar succesvol mee. We hebben grote klanten die we daar goed mee helpen. We zien alleen dat de markt veel groter is dan wij zelf kunnen bedienen. Eigenlijk zouden we veel meer klanten willen helpen, niet alleen maar in Nederland, maar ook internationaal.

Een nieuw internationaal speelveld

En dat is waar PubliQare om de hoek komt kijken. PubliQare heeft vestigingen in Nederland, maar ook in Engeland, Portugal, België en daarnaast veel klanten door heel Europa. Zij richten zich op dit moment nog meer op uitgeverijen. En aangezien wij weer die focus en ervaring hebben met de grote brands, vormen we samen eigenlijk een heel compleet plaatje.

PubliQare heeft een mooie internationale klantbase. En net als Graphit hebben zij mensen met kennis van het automatiseren van de content- en marketingprocessen. Samen hebben we een veel grotere pool aan resources, developers en consultants.
Door onze ervaring bij uitgeverijen en brands samen te voegen, kunnen we ook de grote brands nog beter van dienst zijn. Die willen hun klanten verleiden met aansprekende content. En uitgeverijen die tientallen bladen en kranten publiceren, weten precies hoe je dat doet. Dat is hun business. De kennis die we bij hen opdoen, kunnen wij weer doorzetten naar de brands.

De grootste speler in de content orchestration

Binnen het marketingdomein specialiseren wij ons in, wat we noemen, content orchestration. En ook internationaal willen wij dat domein gaan claimen. Wij willen internationale klanten helpen om beelden, designs, logo’s, video’s, en al die rijke content die je nodig hebt om je verhaal te vertellen, te beheren en te managen. Zodat die op een zo efficiënt mogelijke manier uitgespeeld kan worden naar naar websites, apps, social media en print.

We kijken bij Graphit ontzettend uit naar het vormen van een nieuw team, met een nieuwe dynamiek, en om samen Europa te veroveren. Op het gebied van content orchestration willen wij de toonaangevende speler zijn.

Ronald Leusink, partner bij Graphit

Jeroen Goemans, partner bij PubliQare

Hans Fermont, partner bij PubliQare

Share:

Digital Asset Management

Nederlands Openluchtmuseum’s oplossing voor beheer van oneindig veel content: WoodWing Assets

Behoefte aan een beeldbank die alles aankan? Dan heb je Elvis DAM nodig. Dé oplossing voor opslag, beheer en koppeling van oneindig veel content.

Lees meer..
Graphit_app_Koninklijkebibliotheek
Content Orchestration

‘Actieve lezers zetten hun tanden al in de app’

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij Nederland …

Lees meer..
Digital Asset Management

Content Orchestration: doorbreek je silo’s!

Organisaties als brands en uitgevers willen inspirerende content creëren, voor alle media kanalen. Daarvoor moeten ze zich focussen op datgene waar het om gaat: het vertellen van goede verhalen – ondersteund door de beste visuals.

Lees meer..

Afspraak maken