Eenvoudig publiceren naar mobile en tablet

Merken worden in toenemende mate (online) uitgevers, die met aantrekkelijke merkcontent consumenten willen inspireren. Omgekeerd zien we dat uitgevers hun titels steeds meer zien als merken waarmee ze specifieke communities bedienen met voor hen relevante content. In dit veld spelen online en mobile een steeds belangrijkere rol.

Hoe bereik je klanten in een gefragmenteerde markt?

Uitgevers en brands zijn zich steeds meer bewust van het feit dat ze nieuwe manieren moeten vinden om hun merk en hun producten te vermarkten. De mediamarkt is de laatste jaren erg gefragmenteerd geraakt en de mogelijkheden waar en hoe gebruikers content tot zich kunnen nemen zijn meer en meer divers.

Hoewel merken altijd al via verschillende kanalen toegankelijk zijn voor de consument, betekent de hoeveelheid aan kanalen inmiddels een behoorlijke uitdaging. Merken moeten hun strategieën voor het creëren en verspreiden van hun content heroverwegen.

Contentmarketingstrategie

Gedreven door een behoefte aan zoveel mogelijk contactmomenten met de (potentiële) klant, hanteren merken steeds vaker een contentmarketingstrategie. Inspirerende, informerende en doelgroepgerichte relevante content wordt in een wekelijkse of zelfs dagelijkse frequentie gepubliceerd.

Dit levert waardevolle inzichten in de interesses en informatiebehoeften van (website)bezoekers, waardoor content en campagnes steeds beter op potentiële klanten kunnen worden afgestemd.

Prominent aanwezig op mobile devices

Zulke inzichten zijn helaas een stuk moeilijker te verkrijgen als het gaat om appgebruikers, aangezien gebruik van apps lastig meetbaar is. Dit vormt dan ook een drempel om apps in te zetten voor contentmarketing. Maar door de groei in smartphone- en tabletgebruik worden merken gedwongen om prominent aanwezig zijn op de mobile devices van gebruikers, willen ze de binding tussen merk en klant kunnen stimuleren. Veel marketeers en uitgevers hebben dan ook geëxperimenteerd met apps. Maar een veel gehoorde klacht is dat het (laten) maken (ontwikkelen) van apps veel tijd en dus veel geld kost.

End-to-end oplossing voor digitaal publiceren

Sprylab, een van onze partners, heeft een efficiënte end-to-end oplossing ontwikkeld voor digitaal publiceren naar tablet en smartphone. Purple Digital Stories is een softwareplatform waarmee uitgevers en brands via een gestructureerde workflow digitale content voor web, tablet en mobile apps kunnen maken, zonder dat hiervoor maatwerkprogrammering nodig is. Dit betekent één en dezelfde oplossing voor alle digitale platforms en voor ieder device.

Volledig meetbare publicaties op mobile en tablet

Purple DS helpt uitgevers en merken om unieke content, applicaties en diensten te creëren, en in een handomdraai content tot leven te brengen in interactieve publicaties. Het mooiste van deze oplossing is dat het gebruik van de content op mobile en tablet volledig meetbaar is, zodat een nieuw genre content op tablets en mobile kan worden gepubliceerd als onderdeel van je digitale- en mobile marketingstrategie.

Meer weten?

Wil jij ook gemakkelijk publiceren op mobile en tablet? Wij helpen je graag.

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Wat moet je je precies voorstellen bij het support dat je van Graphit kunt verwachten? Onze eigen Frank en David vertellen je er meer over.

Klanten van Graphit – brandowners en uitgevers zoals Reed Business, New Skool Media, Yamaha Motor Europe, Dekamarkt, NCOI en Albelli …

Lees meer

ARTIS en Graphit: implementatie WoodWing Assets én pinguïnadoptie

Liefde en zorg voor de natuur stimuleren: dat is het doel van Artis (voluit: het Koninklijk Zoölogisch Genootschap Natura Artis Magistra), de oudste dierentuin van Nederland die sinds jaar en dag in Amsterdam staat.

Lees meer

New Skool Media: de waarde van je digitale assets

Rob Koghee is Managing Partner en mede-oprichter van uitgeverij New Skool Media. Hij kocht 19 titels van Sanoma en titels van Relx waaronder Elsevier.

Lees meer

Afspraak maken