CREATIVE WORKFLOW
CONSULTANTS
BLOG... SUPPORT DESK



BUILDING BRIDGES BETWEEN
TECHNOLOGY AND BRANDS
NL EN

Digital Asset Management

logographit

DAM

In de digitale marketing wereld van vandaag moet je snel de juiste visuals vinden en of creëren. Of het nu gaat om een ​​unieke afbeelding, een banneradvertentie voor een nieuwe campagne of de nieuwste productafbeeldingen, het moet mooi, on-brand en bruikbaar zijn voor ieder kanaal. Analytici zien een DAM-platform als randvoorwaarde voor content marketing en het bieden van crossmediale experiences voor je klanten.

Digital asset management

DAM IS HET fundament voor crossmediale experiences

Analytici zien een DAM-platform als randvoorwaarde voor content marketing en het bieden van crossmediale experiences voor je klanten.
PLAN EEN DEMO

DIGITAL ASSET MANAGEMENT

Het Graphit Digital Asset Management (DAM) platform zorgt ervoor dat je digitale assets, rijke digitale merk content, zoals foto’s, designs, teksten, logo’s, video’s en ander beeldmateriaal, in een centrale, veilige omgeving beheert, doorzoekbaar maakt en kunt ontsluiten en distribueren naar alle stakeholders in marketing- sales- en publicatieprocessen.

CONTENT CREATIE

Daarnaast zorgt het DAM platform ervoor dat je nieuwe merk content door in- en externe vormgevers kunt laten maken, goedkeuren en kunt toevoegen aan het platform. Het DAM werkt naadloos samen met de belangrijkste design software zoals Adobe InDesign, Photoshop en Power Point.

DAM FUNDAMENT

Het DAM systeem is het fundament van je marketing IT-infrastructuur. Het kan worden gekoppeld aan een Web CMS platform zoals bijvoorbeeld WordPress en Drupal. Daarnaast zijn koppelingen mogelijk met bijvoorbeeld PIM systemen (Product Informatie Management), Dankzij dergelijke integraties kunnen assets automatisch op basis van metadata naar de website worden gepubliceerd.

BELANGRIJKSTE FUNCTIONALITEITEN

SEARCH & DOWNLOAD

  • Het zoeken, vinden, filteren en downloaden van assets door eenvoudige zoekacties met behulp van metadata, collecties, kenmerken, trefwoorden en taxonomie.
  • Voorvertoning van items voordat een gebruiker een bestand downloadt of opent op zijn device.
  • Het kunnen volgen van de relatie tussen het originele bestand, varianten en versies hiervan.
  • Het kunnen volgen van beelden in publicaties of documenten waarin deze gebruikt zijn en vice versa (parent–child).
  • De mogelijkheid om bestanden on demand in een gewenst formaat, resolutie te kunnen downloaden.
  • Full text search

IMPORT AND ADD METADATA

  • Het eenvoudig kunnen importeren en metadateren van afzonderlijke assets of in bulk; metadata is beschrijvende informatie over het bestand zoals bijvoorbeeld de bestandsnaam, cameragegevens, datum, geodata. Daarnaast trefwoorden, (taxonomie) artikelnummer en bijvoorbeeld eenn artikelbeschrijving.
  • Het kunnen opslaan van alle relevante voorkomende soorten digitale bestanden en metagegevens.
  • Auto-tagging met behulp van (AI-integratie).
  • Ondersteuning tot 1 miljard assets.

WORKFLOWONDERSTEUNING

  • Op basis van statussen alle betrokkenen samenwerken aan de totstandkoming, goedkeuring, de distributie van assets.
  • Het eenvoudig kunnen delen (via mail) van bestanden met in- en externe stakeholders via een share link.
  • De mogelijkheid om Collecties te maken voor het verzamelen van assets voor campagnes en publicaties.
  • Plugins voor o.a. Adobe InDesign, Word en PowerPoint.
  • Uitgebreid versiebeheer & geschiedenis.

BRANDPORTAL

Brandportal voor het ontsluiten van alle brand assets naar de interne organisatie, distributeurs en winkels/dealers. De brandportal kan worden geïntegreerd in een pressroom of ieder ander portaal.

PROCESAUTOMATISERING

  • Goed gedocumenteerde API voor integratie met andere platformen bijvoorbeeld CMS en PIM.
  • Mogelijkheid voor het automatiseren van manuele taken.
  • Distributie van assets op basis van metadata en statussen
  • Schaalbaar; zowel voor kleine werkgroepen als voor grote ondernemingen.

SECURITY

Single Sign on en beveiligde toegang tot assets voor specifieke gebruikersgroepen met specifieke rollen en rechten.

WAT BETEKENT DAT VOOR JOUW ORGANISATIE?

  • Minder zoektijden naar de juiste bestanden
  • Alle betrokkenen kunnen 24/7 merk assets vinden en gebruiken; marketing, sales, lokale vestigingen, landen, kantoren, fotograaf, designer, web Designer, mediabureau.
  • Efficiënter hergebruik van merkcontent.
  • Verbeterde samenwerking tussen verschillende content teams (web, app, print).
  • Verbeterde samenwerking tussen marketing en sales.
  • Mogelijkheden voor cross selling door het eenvoudig kunnen rebranden van content.
  • Kortere doorlooptijden van campagnes.
  • Versnelde time2market.
  • Verbeterde huisstijlbewaking.
  • Mogelijkheden lokale marketing (dealers, distributeurs).
  • Meer en betere customer experiences.
  • Faciliteren cross channel publiceren en communiceren.

OOK WETEN HOE JE KOSTEN KUNT BESPAREN MET DAM?

MEER WETEN?

Wil je zelf eenvoudig, sneller en tegen lagere kosten over alle kanalen kunnen publiceren? We maken graag een afspraak met je om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken.

 

CUSTOMER CASE

Het Europese hoofdkantoor van Yamaha ondersteunt distributeurs en dealers in 26 Europese landen met gelokaliseerde marketingmaterialen. Daarnaast wordt alle visuele content beheerd in het geïntegreerde DAM en ontsloten naar de website en een pressroom met nieuws voor de distributeurs en dealers over nieuwe producten en events.
Door het inzetten van het platform heeft Yamaha enorm kunnen besparen op de operationele kosten (waaronder DTP) en is de time to market van product releases en campagnes drastisch verkort.

CUSTOMER CASE

Lees hoe de afdeling Global Product Management van Swinckels Family Brewers DAM inzet voor het realiseren en beheren van alle visuals, afbeeldingen, video’s en artwork ten behoeve van de  “visual experience” van alle merken. Het beheren en wereldwijd ontsluiten van digitaal materiaal zoals logo’s, productfoto’s, videomateriaal, verpakkingsontwerpen, campagnebeelden, posters en banners en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

PLATFORM MODULES

WORKFLOW FOR CONTENT CREATION

Met een workflow voor medianeutrale content creatie ben je in staat content vanuit één bron systeem te publiceren naar alle kanalen.

ADOBE INDESIGN PAGINATOR

Met Paginator maak kun je met behulp van intelligente templates, productinformatie, commerciële informatie en beeldmateriaal automatisch opmaken.

PUBLICATION ORGANISER

One platform three modules; DAM, Workflow & Paginator. Met Publication Organiser orkestreer je alle content die je nodig hebt voor je omnichannel storytelling.

Aarzel niet om eens te sparren met een van onze personal trainers

Aarzel niet om eens te sparren met een van onze personal trainers.

ALSO GET YOUR
BRAND IN SHAPE

Contact our Personal trainers for a free sparring session

Evert Couwenhoven

+31 6 10 94 13 38

Mariette van het Kaar

+31 6 2111 09 69

Ronald Leusink

+31 6 46 81 48 64