DIGITAL ASSET MANAGEMENT

Digital Asset Management weight

DAM

In de digitale marketingwereld van vandaag moet je snel de juiste visuals vinden en of creëren. Of het nu gaat om een unieke afbeelding, een banneradvertentie voor een nieuwe campagne of de nieuwste productafbeeldingen, het moet mooi, on-brand en bruikbaar zijn voor ieder kanaal.

assets

DAM IS HET fundament voor crossmediale experiences

Analytici zien een DAM-platform als randvoorwaarde voor content marketing en het bieden van crossmediale experiences voor je klanten.

FEATURES

SEARCH & DOWNLOAD

Het zoeken, vinden, filteren en downloaden van assets door eenvoudige zoekacties met behulp van metadata, collecties, kenmerken, trefwoorden en taxonomie.

IMPORT AND ADD METADATA
Het eenvoudig kunnen importeren en metadateren van afzonderlijke assets of in bulk
WORKFLOWONDERSTEUNING
Op basis van statussen alle betrokkenen samenwerken aan de totstandkoming, goedkeuring, de distributie van assets.
BRANDPORTAL
Brandportal voor het ontsluiten van alle brand assets naar de interne organisatie, distributeurs en winkels/dealers.
PROCESAUTOMATISERING
Goed gedocumenteerde API voor integratie met andere platformen bijvoorbeeld CMS en PIM.
SECURITY
Dingle Sign on en beveiligde toegang tot assets voor specifieke gebruikersgroepen met specifieke rollen en rechten.

KLANTCASES

bavaria case

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

show case
Detailresult Groep Graphit

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets.
Daarnaast worden worden de huis aan huis folders met behulp van Adobe InDesign en Paginator (EasyCatalog) semi-automatisch opgemaakt.

show case
grapitalbelli

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

show case

WAT BETEKENT DAT VOOR JOUW ORGANISATIE?

  • Minder zoektijden naar de juiste bestanden
  • Alle betrokkenen kunnen 24/7 merk assets vinden en gebruiken; marketing, sales, lokale vestigingen, landen, kantoren, fotograaf, designer, web Designer, mediabureau.
  • Efficiënter hergebruik van merkcontent.
  • Verbeterde samenwerking tussen verschillende content teams (web, app, print).
  • Verbeterde samenwerking tussen marketing en sales.
  • Mogelijkheden voor cross selling door het eenvoudig kunnen rebranden van content.
  • Kortere doorlooptijden van campagnes.
  • Versnelde time2market.
  • Verbeterde huisstijlbewaking.
  • Mogelijkheden lokale marketing (dealers, distributeurs).
  • Meer en betere customer experiences.
  • Faciliteren cross channel publiceren en communiceren.

OOK WETEN HOE JE KOSTEN KUNT BESPAREN MET DAM?

krachtig2
Met een workflow voor medianeutrale content creatie ben je in staat vanuit één Content Management Systeem te publiceren naar alle kanalen.
Digital Asset Management weight
Met de DAM module beheer en deel je efficiënt al jouw digitale brand assets en content, zoals foto’s, illustraties, logo’s video’s, audio, presentaties.
stop

Met Paginator kun je met behulp van intelligente templates, productinformatie, commerciële informatie en beeldmateriaal automatisch opmaken.