Contentorganisatie en omnichannel publiceren, waar te beginnen?

Marketeers anno 2017 leven in een uitdagende tijd. Dankzij de groei van het aantal mediakanalen hebben marketeers oneindig veel mogelijkheden om hun doelgroepen te bereiken met doeltreffende on- en offlinecommunicatie.

Trends en big data

Trends als customer engagement, content marketing, experience marketing en individualized marketing zorgen ervoor dat de behoefte aan rijke content steeds groter wordt. De toepassing van deze trends in combinatie met de mogelijkheden van big data – zoals het koppelen van klantprofielen en transactiedata met relevante content – creëert een walhalla voor de marketeers van nu, aangezien zij daardoor volop de kans krijgen om hun doelgroepen te bereiken en deze aan zich te binden.

Kansen verzilveren

Om deze kansen te kunnen verzilveren is het essentieel dat marketeers op elk moment toegang hebben tot precies de juiste content om hun boodschap te communiceren, via welk kanaal dan ook. Door de snelle ontwikkelingen is er een explosief groeiend aanbod van digitale content zoals designs, beeld en video. De vraag is alleen, hoe zorgen marketeers ervoor dat zij daar 24/7 gemakkelijk bij kunnen?

DAM: toegang tot rijke content op elk moment

Het antwoord daarop is: gebruikmaken van een digital asset management platform, kortweg DAM. Zo’n platform is het fundament van omnichannel publiceren. DAM is een beeldbank waarin alle rijke content centraal wordt opgeslagen, en waarin marketeers razendsnel de juiste assets kunnen vinden voor communicatie via alle mediakanalen. Dit is mogelijk dankzij het zoeken en filteren op basis van metadata (informatie over de bestanden).

Zo ontstaan gestroomlijnde creatieve- en publicatieprocessen met de kortst mogelijke doorlooptijden. Iedereen die betrokken is bij deze processen – dtp-ers, fotografen, productmanagers, marketeers, sales, webdesigners, content managers – kan op die manier gebruik maken van de centraal opgeslagen assets in het DAM platform.

Wij helpen bij het stroomlijnen van jouw processen

Met onze DAM en workflow tools helpen wij brands en uitgevers bij het stroomlijnen van hun creatieve en publicatieprocessen. Deze tools vormen het fundament voor omnichannel publiceren. Wij zetten onze software tools onder anderen in bij Bol.com, Eriks, ANWB, RTL, NCOI, G-Star, Bavaria, Yamaha Motor Europe, Reed Business, New Skool Media en Hearst.

Meer weten?

Graag maken we een afspraak om te klankborden over jouw uitdagingen op dit gebied en je te informeren over onze mogelijkheden.

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Wat is Digital Asset Management?

Wat betekent Digital Asset Management voor jóuw organisatie? Een DAM-platform is het fundament voor je marketingafdeling. Lees er meer over in deze blog!

Lees meer

Wat moet je je precies voorstellen bij het support dat je van Graphit kunt verwachten? Onze eigen Frank en David vertellen je er meer over.

Klanten van Graphit – brandowners en uitgevers zoals Reed Business, New Skool Media, Yamaha Motor Europe, Dekamarkt, NCOI en Albelli …

Lees meer

WoodWing Experience: ben jij er óók bij?

Op 28 en 29 mei organiseert WoodWing zijn tweejaarlijkse internationale Experience in Amsterdam. Wij nodigen je graag uit om dit evenement bij te wonen! Wat kan je verwachten?

Lees meer

Afspraak maken