Content orchestration: wat is het en wat kun jij ermee?

Prachtige visuals de wereld in sturen? Stories on- en offline delen met je doelgroep? Als marketeer heb je vandaag de dag onbegrensde mogelijkheden. De behoefte aan hoogkwalitatieve content is geëxplodeerd door de groei van social media en verschillende trends, zoals customer-experience-marketing en individualisatie. Kortom, er is een groeiende vraag naar rijke visuele content. Om daaraan te kunnen voldoen hebben veel merken specifiek voor web, social en print contentteams opgezet. Deze teams werken vaak naast elkaar aan campagnes zonder gebruik te maken van elkaars content, resources, mensen en bronsystemen (waaronder ERP, DAM, PIM en CRM). De vraag is: hoe kunnen zij content centraliseren en wél samenwerken?

Workflowplatform voor content orchestration

Dé oplossing is een workflowplatform, waarbij de verschillende bronsystemen zijn gekoppeld en alle content centraal beschikbaar is voor iedereen. De verschillende teams kunnen de handen ineenslaan en samenwerken aan het creëren en distribueren van prachtige content voor alle kanalen. Zonder een dergelijk platform is een marketingorganisatie als een orkest zonder dirigent.

Graphit biedt een workflowplatform waarop verschillende teams kunnen samenwerken aan het creëren en distribueren van hoogkwalitatieve content. Deze is geschikt voor publicatie naar álle online (website, brandportaal, pressroom) en offline media (brochures, magazines, catalogi, pos materiaal). Ten slotte levert de efficiëntere samenwerking natuurlijk ook een forse kostenbesparing op!

De contentteams hebben toegang tot de diverse bronsystemen via het platform (waaraan deze systemen zijn gekoppeld). ‘Publicaties’ bereiden ze voor binnen het platform door de juiste digitale bestanden (‘assets’) en productinformatie te verrijken en geschikt te maken voor het betreffende kanaal. De workflow zorgt ervoor dat iedereen kan samenwerken en dat de verantwoordelijken publicaties kunnen goedkeuren en inplannen.

Graphit Platfor for content orchestration

Resultaten: wat kan je verwachten van het workflowplatform?

Kort gezegd: véél. Marketeers kunnen campagnes in rap tempo opstarten en snel reageren op marktontwikkelingen – 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Omdat de verschillende teams gebruikmaken van elkaars content, kunnen ze klantgericht – en desgewenst geïndividualiseerd – communiceren op een efficiëntere en effectievere wijze.

Campagnes delen met lokale teams voor lokale marketing om up- en cross-selling te bewerkstelligen? Ook dat doe je eenvoudig via het platform. Omdat vormgeving, redactie en goedkeuring efficiënt georganiseerd zijn, heb je te maken met een minimale foutkans. Bovendien zijn marketinguitingen altijd ‘on brand’ en wordt de time to market drastisch verminderd. Ten slotte levert de efficiëntere samenwerking natuurlijk ook een forse kostenbesparing op!

Wil je weten wat content orchestration voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden graag met je.

Lees ook de cases NCOI en Yamaha Motor Europe.

of download de white paper

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Het creëren van content chaotisch? Zo los je het op

Het creëren van content gaat er soms chaotisch aan toe. Misschien herken je het wel; pdf-bestanden die tussen verschillende afdelingen heen en weer worden gestuurd. Last-minute nog snel een mailtje met correcties. En trouwens, missen er nog illustraties?

Lees meer

Audax blij met online publicatie platform: “ideaal onder de huidige omstandigheden”.

Samenwerking Audax en Graphit geïntensiveerd! Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing bij Graphit aan om hun …

Lees meer

De politie stroomlijnt redactionele processen: “WoodWing Studio en WoodWing Assets zorgen voor structuur”

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de loep. …

Lees meer

Afspraak maken