Content orchestration: wat is het en wat kun jij ermee?

Prachtige visuals de wereld in sturen? Stories on- en offline delen met je doelgroep? Als marketeer heb je vandaag de dag onbegrensde mogelijkheden. De behoefte aan hoogkwalitatieve content is geëxplodeerd door de groei van social media en verschillende trends, zoals customer-experience-marketing en individualisatie. Kortom, er is een groeiende vraag naar rijke visuele content. Om daaraan te kunnen voldoen hebben veel merken specifiek voor web, social en print contentteams opgezet. Deze teams werken vaak naast elkaar aan campagnes zonder gebruik te maken van elkaars content, resources, mensen en bronsystemen (waaronder ERP, DAM, PIM en CRM). De vraag is: hoe kunnen zij content centraliseren en wél samenwerken?

Workflowplatform voor content orchestration

Dé oplossing is een workflowplatform, waarbij de verschillende bronsystemen zijn gekoppeld en alle content centraal beschikbaar is voor iedereen. De verschillende teams kunnen de handen ineenslaan en samenwerken aan het creëren en distribueren van prachtige content voor alle kanalen. Zonder een dergelijk platform is een marketingorganisatie als een orkest zonder dirigent.

Graphit biedt een workflowplatform waarop verschillende teams kunnen samenwerken aan het creëren en distribueren van hoogkwalitatieve content. Deze is geschikt voor publicatie naar álle online (website, brandportaal, pressroom) en offline media (brochures, magazines, catalogi, pos materiaal). Ten slotte levert de efficiëntere samenwerking natuurlijk ook een forse kostenbesparing op!

De contentteams hebben toegang tot de diverse bronsystemen via het platform (waaraan deze systemen zijn gekoppeld). ‘Publicaties’ bereiden ze voor binnen het platform door de juiste digitale bestanden (‘assets’) en productinformatie te verrijken en geschikt te maken voor het betreffende kanaal. De workflow zorgt ervoor dat iedereen kan samenwerken en dat de verantwoordelijken publicaties kunnen goedkeuren en inplannen.

Graphit Platfor for content orchestration

Resultaten: wat kan je verwachten van het workflowplatform?

Kort gezegd: véél. Marketeers kunnen campagnes in rap tempo opstarten en snel reageren op marktontwikkelingen – 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Omdat de verschillende teams gebruikmaken van elkaars content, kunnen ze klantgericht – en desgewenst geïndividualiseerd – communiceren op een efficiëntere en effectievere wijze.

Campagnes delen met lokale teams voor lokale marketing om up- en cross-selling te bewerkstelligen? Ook dat doe je eenvoudig via het platform. Omdat vormgeving, redactie en goedkeuring efficiënt georganiseerd zijn, heb je te maken met een minimale foutkans. Bovendien zijn marketinguitingen altijd ‘on brand’ en wordt de time to market drastisch verminderd. Ten slotte levert de efficiëntere samenwerking natuurlijk ook een forse kostenbesparing op!

Wil je weten wat content orchestration voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden graag met je.

Lees ook de cases NCOI en Yamaha Motor Europe.

of download de white paper

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Graphit breidt haar team verder uit

Graphit heeft haar team versterkt met drie nieuwe collega’s; een workflow consultant, een developer en een support medewerker. Door de steeds groter…

Lees meer

New Skool Media: de waarde van je digitale assets

Rob Koghee is Managing Partner en mede-oprichter van uitgeverij New Skool Media. Hij kocht 19 titels van Sanoma en titels van Relx waaronder Elsevier.

Lees meer

CRV neemt de controle: “Vanuit WoodWing Assets kunnen we ons merk heel sterk neerzetten”

CRV is een innovatieve internationale organisatie voor veeverbetering. Omdat de coöperatie in meer dan 60 landen actief is, is het …

Lees meer

Afspraak maken