C&F Report: “Co-creatie in reporting 2.0”

Als unieke nichespeler op het gebied van corporate reporting verzorgt C&F Report tal van jaarverslagen – van duurzaamheidsverslagen en financiële verslagen tot complete integrated reports. Dit vraagt om een nauwgezet en gestructureerd proces. Aan deadlines en publicatiedata valt niet te tornen, vertrouwelijkheid is cruciaal en een goede samenwerking tussen alle betrokkenen staat voorop. Hoe leid je dit alles nu in goede banen? In deze blog legt Pieter Koenders van C&F Report het uit: “Graphit bood ons de mogelijkheid om een workflow met Woodwing Studio in te zetten. Deze workflow is nu geheel afgestemd op wat wij doen: corporate reporting.”

“Tegelijkertijd werken in hetzelfde systeem”

In de traditionele klant-bureaurelatie viert omslachtigheid hoogtij: de klant levert informatie aan, het bureau maakt een verslag op en vervolgens wordt het document meerdere keren heen en weer gestuurd voordat het publicatieklaar is. “Dat pingpongproces is niet handig,” vertelt Pieter. “Aan jaarverslagen zijn strenge deadlines verbonden en daardoor is de druk hoog.” Daarom wilde C&F Report een co-creatie-platform omarmen waarbinnen alle betrokkenen – van de finance-afdeling van de klant tot de designers van C&F Report – in één workflow zouden kunnen samenwerken. “Dat is nu mogelijk via content station, de webapplicatie van Woodwing Studio. Wij creëren een opmaak waarin de klant zelf correcties kan uitvoeren.”

Het unieke aan dit co-creatie-platform is dat het, in tegenstelling tot varianten die zijn gedefinieerd vanuit IT, niet star is: “Dit systeem is design-based. Alles wat wij in Adobe InDesign en Illustrator opmaken, gaat content station in. Zo komen jaarverslagen er geweldig fraai uit te zien met dashboards, strategische visuals, flowcharts en pakkende verhalen. Tegelijkertijd kan de klant veranderingen aanbrengen in de tekst, maar ook in de jaarrekening. Alle tabellen kunnen met één druk op de knop worden gewijzigd. Binnen die redigeer- en correctieperiode controleren wij continu of alles er goed blijft uitzien. Wanneer we iets kunnen rechttrekken, doen we dat direct – allemaal binnen hetzelfde systeem. Dat is voor beide partijen heel handig.”

“Betrouwbare, goed werkende software”

Wie heeft wat wanneer gedaan? Die vraag is met het platform gemakkelijk te beantwoorden. “In een interactief samenwerkingsproces werkt iedereen vanuit zijn eigen competentie,” zegt Pieter. “Bovendien werken we in de cloud en kunnen we rekenen op een optimale beveiliging op het hoogste niveau. Bestaande reportingtools zijn veel dogmatischer en daarom dus minder wenselijk om voor dit soort doeleinden in te zetten.”

Steeds meer klanten van C&F gaan over op deze co-creatie 2.0. “Dit is erg betrouwbare, goed werkende software. Graphit heeft het systeem ingericht specifiek voor corporate reporting en ondersteunt ons op dagelijkse basis. Daar zijn wij blij mee. Onze design-based co-creatie-tool verkort doorlooptijden, is goedkoper dan andere reportingtools én brengt de look en feel van een jaarverslag naar het hoogste niveau.”

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Audax blij met online publicatie platform: “ideaal onder de huidige omstandigheden”.

Samenwerking Audax en Graphit geïntensiveerd! Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing bij Graphit aan om hun …

Lees meer

Albelli omarmt Elvis DAM: “Wij kunnen nu veel meer waarde toevoegen”

Albelli offers personalized photo products such as photo albums, wall decorations, cards, mugs, and calendars to its customers. Its mission: to brighten up the world by bringing people’s moments to life.

Lees meer

Hoe manage je de marketingcontent voor 13 merken?

De NCOI Groep, kende een grote druk op het promoten van de opleidingen door middel van brochures. en wervende teksten voor op de website. Hoe dit zowel voor digitaal als print nu is opgelost voor alle kanalen lees je hier.

Lees meer

Afspraak maken