Het Europese hoofdkantoor van Yamaha Motor Europe (YME) coördineert alle sales- en marketingactiviteiten voor de Europese markt. YME vermarkt o.a. motorfietsen, buitenboordmotoren, waterscooters en sneeuwscooters in 26 Europese landen. De Europese marketi

THE CHALLENGE

Voor de consumenten website en voor de offline marketing materialen moet voortdurend nieuwe content in de vorm van beelden, productbeschrijvingen en video’s worden gemaakt. Bij deze processen zijn veel in- en externe medewerkers betrokken; marketing-, pro

THE WORKOUT

Graphit heeft op basis van een uitvoerige analyse van de processen een platform voor content orkestratie geïmplementeerd op basis van WoodWing software. Het platform, Publication Organiser,  biedt een geïntegreerde beeldbank en een workflow met Paginator waarmee content gepland, gecreëerd, geëditeerd en goedgekeurd kan worden. Het platform is geïntegreerd met het InRiver PIM systeem van Yamaha waarin de productcontent meertalig wordt gemanaged. De beelden worden in DAM bewerkt en beheerd. Het publicatie platform zorgt samen met InRiver PIM, dat volledig is geïntegreerd, voor de ontsluiting van alle content naar alle on- en offline kanalen. Alle in- en externe deelnemers werken samen in één centrale workflow waarin met taken wordt gewerkt en iedereen inzicht heeft in de status hiervan. Marketing verzorgt samen met productmanagement de creatie van taalversies van de brochures en het POS materiaal voor 26 Europese landen. In Publication Organiser kunnen category managers producten en beelden, zonder tussenkomst van vormgevers, plaatsen op pagina templates. Dit gebeurt met behulp van een live koppeling met InRiver PIM. Door middel van de Paginator wordt de content automatisch opgemaakt en worden previews getoond. Indien er wijzigingen in de layout nodig zijn worden deze via de workflow aangevraagd bij de vormgever. Deze voert de aanpassingen door zodat ze via de workflow door marketing kunnen worden bekeken en goedgekeurd. De brochures worden vervolgens via de workflow uitgezet naar de distributeurs die via de workflow opnieuw aanpassingen kunnen maken en bijvoorbeeld voorgeselecteerde beelden kunnen kiezen. Uiteindelijk geeft het hoofdkantoor goedkeuring op de “gelokaliseerde brochures”. Uiteindelijk worden de bestanden via het platform drukklaar aangeleverd bij de drukker(s).

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • opstellen programma van eisen
  • pakketselectie
  • implementatie platform
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print.

Lees meer

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland.
Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen. Voor het ondersteunen van de verkoop worden jaarlijkse diverse catalogi opgemaakt. Lees hoe Graphit geholpen heeft met de automatische opmaak van hun diverse catalogi in InDesign.

Lees meer

Afspraak maken