Het Europese hoofdkantoor van Yamaha Motor Europe (YME) coördineert alle sales- en marketingactiviteiten voor de Europese markt. YME vermarkt o.a. motorfietsen, buitenboordmotoren, waterscooters en sneeuwscooters in 26 Europese landen. De Europese marketi

THE CHALLENGE

Voor de consumenten website en voor de offline marketing materialen moet voortdurend nieuwe content in de vorm van beelden, productbeschrijvingen en video’s worden gemaakt. Bij deze processen zijn veel in- en externe medewerkers betrokken; marketing-, pro

THE WORKOUT

Graphit heeft op basis van een uitvoerige analyse van de processen een platform voor content orkestratie geïmplementeerd op basis van WoodWing software. Het platform, Publication Organiser,  biedt een geïntegreerde beeldbank en een workflow met Paginator waarmee content gepland, gecreëerd, geëditeerd en goedgekeurd kan worden. Het platform is geïntegreerd met het InRiver PIM systeem van Yamaha waarin de productcontent meertalig wordt gemanaged. De beelden worden in DAM bewerkt en beheerd. Het publicatie platform zorgt samen met InRiver PIM, dat volledig is geïntegreerd, voor de ontsluiting van alle content naar alle on- en offline kanalen. Alle in- en externe deelnemers werken samen in één centrale workflow waarin met taken wordt gewerkt en iedereen inzicht heeft in de status hiervan. Marketing verzorgt samen met productmanagement de creatie van taalversies van de brochures en het POS materiaal voor 26 Europese landen. In Publication Organiser kunnen category managers producten en beelden, zonder tussenkomst van vormgevers, plaatsen op pagina templates. Dit gebeurt met behulp van een live koppeling met InRiver PIM. Door middel van de Paginator wordt de content automatisch opgemaakt en worden previews getoond. Indien er wijzigingen in de layout nodig zijn worden deze via de workflow aangevraagd bij de vormgever. Deze voert de aanpassingen door zodat ze via de workflow door marketing kunnen worden bekeken en goedgekeurd. De brochures worden vervolgens via de workflow uitgezet naar de distributeurs die via de workflow opnieuw aanpassingen kunnen maken en bijvoorbeeld voorgeselecteerde beelden kunnen kiezen. Uiteindelijk geeft het hoofdkantoor goedkeuring op de “gelokaliseerde brochures”. Uiteindelijk worden de bestanden via het platform drukklaar aangeleverd bij de drukker(s).

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • opstellen programma van eisen
  • pakketselectie
  • implementatie platform
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...
Elvis_DAM_Graphit_politie

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de loep. Men wilde de redactionele processen van de communicatieafdeling makkelijker, beter en sneller te laten verlopen. 

Lees meer

Bavaria

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

Lees meer

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

Afspraak maken