Het Europese hoofdkantoor van Yamaha Motor Europe (YME) coördineert alle sales- en marketingactiviteiten voor de Europese markt. YME vermarkt o.a. motorfietsen, buitenboordmotoren, waterscooters en sneeuwscooters in 26 Europese landen. De Europese marketi

THE CHALLENGE

Voor de consumenten website en voor de offline marketing materialen moet voortdurend nieuwe content in de vorm van beelden, productbeschrijvingen en video’s worden gemaakt. Bij deze processen zijn veel in- en externe medewerkers betrokken; marketing-, pro

THE WORKOUT

Graphit heeft op basis van een uitvoerige analyse van de processen een platform voor content orkestratie geïmplementeerd op basis van WoodWing software. Het platform, Publication Organiser,  biedt een geïntegreerde beeldbank en een workflow met Paginator waarmee content gepland, gecreëerd, geëditeerd en goedgekeurd kan worden. Het platform is geïntegreerd met het InRiver PIM systeem van Yamaha waarin de productcontent meertalig wordt gemanaged. De beelden worden in DAM bewerkt en beheerd. Het publicatie platform zorgt samen met InRiver PIM, dat volledig is geïntegreerd, voor de ontsluiting van alle content naar alle on- en offline kanalen. Alle in- en externe deelnemers werken samen in één centrale workflow waarin met taken wordt gewerkt en iedereen inzicht heeft in de status hiervan. Marketing verzorgt samen met productmanagement de creatie van taalversies van de brochures en het POS materiaal voor 26 Europese landen. In Publication Organiser kunnen category managers producten en beelden, zonder tussenkomst van vormgevers, plaatsen op pagina templates. Dit gebeurt met behulp van een live koppeling met InRiver PIM. Door middel van de Paginator wordt de content automatisch opgemaakt en worden previews getoond. Indien er wijzigingen in de layout nodig zijn worden deze via de workflow aangevraagd bij de vormgever. Deze voert de aanpassingen door zodat ze via de workflow door marketing kunnen worden bekeken en goedgekeurd. De brochures worden vervolgens via de workflow uitgezet naar de distributeurs die via de workflow opnieuw aanpassingen kunnen maken en bijvoorbeeld voorgeselecteerde beelden kunnen kiezen. Uiteindelijk geeft het hoofdkantoor goedkeuring op de “gelokaliseerde brochures”. Uiteindelijk worden de bestanden via het platform drukklaar aangeleverd bij de drukker(s).

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • opstellen programma van eisen
  • pakketselectie
  • implementatie platform
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...
Graphit_Casa_digitalassetmanagement

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal.

Lees meer

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen design en worden op eigen locaties in onder andere Azië en Portugal vervaardigd. De marketingafdeling verzorgt de brochures en prijslijsten met een in house design studio. Graphit heeft Ter Steege geholpen met het automatiseren van de opmaak van deze documenten.

Lees meer

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

Afspraak maken