CASE: Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is leverancier van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen design en worden op eigen locaties in onder andere Azië en Portugal vervaardigd. De klanten bevinden zich over de gehele wereld , variërend van tuincentra, bloemisten, groothandelaren en hydro specialisten tot winkelketens en bouwmarkten. Ter Steege is een familiebedrijf met 70 betrokken medewerkers, werkzaam in moderne, strategisch gelegen vestigingen in Nederland, Brazilië en Azië.  

THE CHALLENGE

De marketingafdeling van Ter Steege wilde het opmaken van de verkoop brochures en prijslijsten zo ver mogelijk automatiseren op basis van Adobe InDesign. Ter Steege heeft een interne vormgeefstudio voor het designen van haar communicatie-uitingen.  

THE WORKOUT

Graphit heeft EasyCatalog de automatische opmaak plug-in voor Adobe InDesign ingericht voor het automatisch pagineren van de brochures en prijslijsten. Voorafgaand aan het inrichten van de automatisering is in workshops samen met marketing en vormgeving het proces uitgetekend in een blauwdruk.
Workshops
  • Welke informatie moest in Excel worden verzameld om producten en productfamilies te kunnen positioneren op de pagina.
  • Hoe moest de datasource in EasyCatalog ingericht worden.
  • Welke tagging is er nodig in Adobe InDesign en welke business rules wil je toepassen bij de automatische opmaak.
Wat heeft het opgeleverd?
Een geautomatiseerd opmaakproces van de brochures en prijslijsten waardoor het layout proces enorm versneld is. Correcties kunnen vanuit Excel automatisch worden doorgevoerd in de opmaak. In InDesign kunnen tot op het laatste moment layout aanpassingen worden gedaan.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer
Content Orchestration

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoefte was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken, zowel op de zaak als vanuit huis.

Lees meer

Afspraak maken