CASE: Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is leverancier van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen design en worden op eigen locaties in onder andere Azië en Portugal vervaardigd. De klanten bevinden zich over de gehele wereld , variërend van tuincentra, bloemisten, groothandelaren en hydro specialisten tot winkelketens en bouwmarkten. Ter Steege is een familiebedrijf met 70 betrokken medewerkers, werkzaam in moderne, strategisch gelegen vestigingen in Nederland, Brazilië en Azië.  

THE CHALLENGE

De marketingafdeling van Ter Steege wilde het opmaken van de verkoop brochures en prijslijsten zo ver mogelijk automatiseren op basis van Adobe InDesign. Ter Steege heeft een interne vormgeefstudio voor het designen van haar communicatie-uitingen.  

THE WORKOUT

Graphit heeft EasyCatalog de automatische opmaak plug-in voor Adobe InDesign ingericht voor het automatisch pagineren van de brochures en prijslijsten. Voorafgaand aan het inrichten van de automatisering is in workshops samen met marketing en vormgeving het proces uitgetekend in een blauwdruk.
Workshops
  • Welke informatie moest in Excel worden verzameld om producten en productfamilies te kunnen positioneren op de pagina.
  • Hoe moest de datasource in EasyCatalog ingericht worden.
  • Welke tagging is er nodig in Adobe InDesign en welke business rules wil je toepassen bij de automatische opmaak.
Wat heeft het opgeleverd?
Een geautomatiseerd opmaakproces van de brochures en prijslijsten waardoor het layout proces enorm versneld is. Correcties kunnen vanuit Excel automatisch worden doorgevoerd in de opmaak. In InDesign kunnen tot op het laatste moment layout aanpassingen worden gedaan.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op een gestructureerde manier op te slaan, te beheren en managen zodat zijn snel en efficiënt hun mooie verhalen kunnen vertellen aan het publiek. Zowel in het park als op de website.

Lees meer

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

Afspraak maken