CASE: Boerderij/Misset

Misset Uitgeverij is uitgever van de meest toonaangevende titels binnen de agrarische sector. Met 140 enthousiaste professionals werkt Misset aan de magazines, websites, diensten en evenementen van Boerderij, Boerderij Vandaag, Food&Agribusiness, Pluimveehouderij, Groenten & Fruit, Trekker, Traktorpool, Future Farming, All About Feed, Dairy Global, Pig Progress, Poultry World.

THE CHALLENGE

Misset wilde een workflow implementeren die het mogelijk zou maken content medianeutraal te creëren en “web first” te publiceren. Uiteraard worden de dagkrant en de magazines ook met behulp van het platform vervaardigd. Naast deze contentstrategie wilde men de it outsourcen en het publicatieplatform als een al een SaaS-oplossing  (Software as a Service) afnemen.

THE WORKOUT

Om de redacties medianeutraal te laten werken met de specifieke eigenschappen van de diverse publicatiekanalen, heeft Misset gekozen voor een best of breed oplossing. WoodWing Assets en WoodWing Studio vormen het hart van de multimediale content-productie en faciliteren het workflow management. In de Online Editing tool produceren redacteuren kanaalonafhankelijk artikelen. In deze medium-neutrale artikelen kunnen zowel de benodigde eigenschappen voor print als voor web worden meegegeven. Zo kan de redacteur op maat schrijven voor print en tegelijkertijd specifieke onderdelen voor web meegeven in hetzelfde artikel. Vanuit het Digital Asset Management Systeem worden de artikelen verrijkt met beeldmateriaal. Dit gebeurt allemaal in een geïntegreerde workflow waarbij verschillende personen aan het dossier werken. Op dit medium-neutrale dossier voert Reed één zorgvuldige eindredactieslag door.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Dedicated service desk
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Dedicated service desk
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer

Afspraak maken