CASE: Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen, alles voor op kantoor én thuis. Quantore bestaat al 100 jaar.

Quantore in cijfers:

  • 420 ondernemers zijn bij de coöperatie aangesloten
  • 1.600 Quantore verkooppunten in Nederland en België
  • Assortiment van 24.000 artikelen
  • 6 productgroepen, van pen en papier tot hobby en etenswaren
  • 200 medewerkers

THE CHALLENGE

Met een grote passie voor kantoorartikelen wil Quantore de beste groothandel in artikelen voor de kantooromgeving zijn. Ze nemen de inkoop uit handen van de kantoorvakhandelaar en leveren artikelen op de slimste manier. Om dit te kunnen realiseren, wilden zij de opmaak van haar catalogi automatiseren. De grootste catalogus heeft een omvang van ruim 1600 pagina’s om haar leden te voorzien van het gehele assortiment. Quantore heeft een eigen vormgeefstudio inhuis voor het designen van al haar marketing en communicatie.

THE WORKOUT

Binnen het project zijn alle medewerkers die betrokken zijn bij dit creatieproces getraind en geven onze experts begeleiding en support bij de productie van de catalogi. Quantore kan door de koppeling met Adobe InDesign nu efficiënt hun catalogi opmaken, correcties uitvoeren en data, tekst en afbeeldingen foutloos verwerken. Door de correcties direct in de PIM en XML-bestand aan te passen, wordt dit automatisch doorgevoerd in de InDesign templates, zonder dat daar een vormgever aan te pas komt. Dit versnelt het redigeer en opmaakproces aanzienlijk en kunnen zij hun catalogus nog sneller produceren en aanbieden aan hun leden.

Meer informatie

Ook jouw catalogus sneller en efficiënter opmaken? Meer tijd overhouden voor creativiteit en innovatie? Vraag een productdemo aan via verkoop@graphit.nl  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market
Volledige integratie backoffice

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market
Volledige integratie backoffice

Meer klantcases

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...
Graphit_Casa_digitalassetmanagement

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal.

Lees meer
Content Orchestration

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoefte was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken, zowel op de zaak als vanuit huis.

Lees meer

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Lees meer

Afspraak maken