CASE: Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen, alles voor op kantoor én thuis. Quantore bestaat al 100 jaar.

Quantore in cijfers:

  • 420 ondernemers zijn bij de coöperatie aangesloten
  • 1.600 Quantore verkooppunten in Nederland en België
  • Assortiment van 24.000 artikelen
  • 6 productgroepen, van pen en papier tot hobby en etenswaren
  • 200 medewerkers

THE CHALLENGE

Met een grote passie voor kantoorartikelen wil Quantore de beste groothandel in artikelen voor de kantooromgeving zijn. Ze nemen de inkoop uit handen van de kantoorvakhandelaar en leveren artikelen op de slimste manier. Om dit te kunnen realiseren, wilden zij de opmaak van haar catalogi automatiseren. De grootste catalogus heeft een omvang van ruim 1600 pagina’s om haar leden te voorzien van het gehele assortiment. Quantore heeft een eigen vormgeefstudio inhuis voor het designen van al haar marketing en communicatie.

THE WORKOUT

Binnen het project zijn alle medewerkers die betrokken zijn bij dit creatieproces getraind en geven onze experts begeleiding en support bij de productie van de catalogi. Quantore kan door de koppeling met Adobe InDesign nu efficiënt hun catalogi opmaken, correcties uitvoeren en data, tekst en afbeeldingen foutloos verwerken. Door de correcties direct in de PIM en XML-bestand aan te passen, wordt dit automatisch doorgevoerd in de InDesign templates, zonder dat daar een vormgever aan te pas komt. Dit versnelt het redigeer en opmaakproces aanzienlijk en kunnen zij hun catalogus nog sneller produceren en aanbieden aan hun leden.

Meer informatie

Ook jouw catalogus sneller en efficiënter opmaken? Meer tijd overhouden voor creativiteit en innovatie? Vraag een productdemo aan via verkoop@graphit.nl  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market
Volledige integratie backoffice

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market
Volledige integratie backoffice

Meer klantcases

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer
Graphit_app_Koninklijkebibliotheek

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij Nederland en Psychologie Magazine tot Margriet – kunnen lenen, is daar onderdeel van.

Lees meer

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste een sterke tool die grip geeft op deze producties. “Wij wilden effectief samenwerken met onze buitenlandse collega’s en distributeurs en ons materiaal op gecoördineerde wijze naar hen uitrollen,” licht Mirjam toe.

Lees meer

Afspraak maken