CASE: ELSEVIER

One Business, een joint venture van New Skool Media en Reed Business Information, is sinds januari 2017 de uitgever van Elsevier magazine en Beleggerbelangen.

THE CHALLENGE

Na een uitgebreid onderzoek waarbij alle redactionele en publicatie processen in kaart zijn gebracht, heeft Graphit een redactioneel platform opgezet voor het maken van alle redactionele content voor de bladen en voor de websites. Belangrijke eis was dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden. Tevens is gekozen voor een eenduidige werkwijze waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Alle content wordt opgeslagen in een digital asset management systeem zodat deze altijd kan worden hergebruikt voor nieuwe publicaties.

THE WORKOUT

Er is gekozen voor WoodWing Studio als redactioneel platform en WoodWing Assets als Digital Asset Management systeem. Via het platform is het mogelijk redactionele content die voor de print uitgave in Adobe InCopy geschreven is, op artikel niveau als XML door te publiceren naar web en mobile. Door de geïntegreerde workflow en DAM oplossing is bij Elsevier een bijzonder efficiënt publicatieproces gerealiseerd.

De applicaties worden door Graphit gehost en beheerd.

Graphit draagt zorg voor support en beheer van de platformen en een maximale uptime van de processen.Tijdens de productie van de diverse titels ondersteunt de helpdesk van Graphit keyusers bij eventuele vragen en of problemen.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...
Elvis_DAM_Graphit_politie

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de loep. Men wilde de redactionele processen van de communicatieafdeling makkelijker, beter en sneller te laten verlopen. 

Lees meer
Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk en GRS Retail

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in digitale en geprinte vorm. GroenRijk heeft daarnaast haar eigen webshop in beheer. Om de marketingcampagnes goed uit te kunnen rollen, zijn er de nodige wensen. De webshop moet naar een hoger plan worden getild, vormgevers willen efficiënter kunnen werken en de leden van GRS Retail willen hun marketingmiddelen meer laten aansluiten op de lokale markt.

Lees meer

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets.
Daarnaast worden worden de huis aan huis folders met behulp van Adobe InDesign en Paginator (EasyCatalog) semi-automatisch opgemaakt.

Lees meer

Afspraak maken