NIKE, Inc.’s hoofdkantoor voor EMEA in Hilversum heeft 2000 medewerkers uit 70 landen. Vanuit dit kantoor worden alle nieuwe productintroducties en campagnes voor deze regio geïnitieerd en geïmplementeerd.

THE CHALLENGE

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Dit is een kostbaar en tijdrovend proces.

THE WORKOUT

Nike heeft gekozen voor een digitale oplossing waarbij de relevante content wordt gedistribueerd via een app op een tablet. Alle verkoopmedewerkers hebben een tablet ontvangen en hebben toegang tot de beveiligde informatie. Met Adobe InDesign wordt de content voor de app gecreëerd en via een workflow vier maal per jaar naar de app gepubliceerd.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland.
Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen. Voor het ondersteunen van de verkoop worden jaarlijkse diverse catalogi opgemaakt. Lees hoe Graphit geholpen heeft met de automatische opmaak van hun diverse catalogi in InDesign.

Lees meer

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Lees meer
Elvis_DAM_Graphit_politie

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de loep. Men wilde de redactionele processen van de communicatieafdeling makkelijker, beter en sneller te laten verlopen. 

Lees meer

Afspraak maken