NIKE, Inc.’s hoofdkantoor voor EMEA in Hilversum heeft 2000 medewerkers uit 70 landen. Vanuit dit kantoor worden alle nieuwe productintroducties en campagnes voor deze regio geïnitieerd en geïmplementeerd.

THE CHALLENGE

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Dit is een kostbaar en tijdrovend proces.

THE WORKOUT

Nike heeft gekozen voor een digitale oplossing waarbij de relevante content wordt gedistribueerd via een app op een tablet. Alle verkoopmedewerkers hebben een tablet ontvangen en hebben toegang tot de beveiligde informatie. Met Adobe InDesign wordt de content voor de app gecreëerd en via een workflow vier maal per jaar naar de app gepubliceerd.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

DekaMarkt

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Via Woodwing Assets worden...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om hun gehele redactionele workflow in...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer
Content Orchestration

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om hun gehele redactionele workflow in te richten. De behoeften was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken. Audax koos na diverse adviesgesprekken voor het medianeutrale workflow platform van Graphit.

Lees meer

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

Afspraak maken