NIKE, Inc.’s hoofdkantoor voor EMEA in Hilversum heeft 2000 medewerkers uit 70 landen. Vanuit dit kantoor worden alle nieuwe productintroducties en campagnes voor deze regio geïnitieerd en geïmplementeerd.

THE CHALLENGE

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Dit is een kostbaar en tijdrovend proces.

THE WORKOUT

Nike heeft gekozen voor een digitale oplossing waarbij de relevante content wordt gedistribueerd via een app op een tablet. Alle verkoopmedewerkers hebben een tablet ontvangen en hebben toegang tot de beveiligde informatie. Met Adobe InDesign wordt de content voor de app gecreëerd en via een workflow vier maal per jaar naar de app gepubliceerd.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle titels van Hearst opgemaakt kunnen worden. Redactie en vormgeving werken naadloos samen in een gestroomlijnde workflow en geïntegreerde DAM omgeving van Graphit.

Lees meer
Graphit_Casa_digitalassetmanagement

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal.

Lees meer

Afspraak maken