NIKE, Inc.’s hoofdkantoor voor EMEA in Hilversum heeft 2000 medewerkers uit 70 landen. Vanuit dit kantoor worden alle nieuwe productintroducties en campagnes voor deze regio geïnitieerd en geïmplementeerd.

THE CHALLENGE

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Dit is een kostbaar en tijdrovend proces.

THE WORKOUT

Nike heeft gekozen voor een digitale oplossing waarbij de relevante content wordt gedistribueerd via een app op een tablet. Alle verkoopmedewerkers hebben een tablet ontvangen en hebben toegang tot de beveiligde informatie. Met Adobe InDesign wordt de content voor de app gecreëerd en via een workflow vier maal per jaar naar de app gepubliceerd.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Besparing op DTP productiekosten
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer
Content Orchestration

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoefte was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken, zowel op de zaak als vanuit huis.

Lees meer

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

Afspraak maken