CASE: New Skool Media

New Skool Media is in 2014 opgericht. Na de acquisitie van 19 special interest tijdschriftmerken van Sanoma in 2014 en de overname van Elsevier van RBI, staat de portfolioteller inmiddels op 27. Een paar bekende titels van New Skool Media zijn onder andere Knip Mode, Delicious, Kijk en Vorsten. New Skool Media gelooft in de uitgangspositie van tijdschriften om merken op lange termijn succesvol te ontwikkelen en uit te bouwen.

THE CHALLENGE

New Skool Media heeft voor titels verschillende doelgroepen, kanalen en publicatieschema’s. Dit zorgt voor een complexe en drukke werkomgeving met verschillende redacties en belastingpieken. Alle titels hebben hun eigen copy, beeldmateriaal en productie.    

THE WORKOUT

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. In Assets worden alle beelden en de Adobe InDesign voor de vormgeving opgeslagen en gedeeld met redactie en vormgeving. Het indexeren van alle beeldmateriaal is essentieel voor het gemakkelijk terugvinden en kunnen hergebruiken ervan. Bestanden worden bij import in elvis DAM automatisch geïndexeerd en kunnen verder met aanvullende metadata worden verrijkt. Het Woodwing platform wordt vanuit de cloud door Graphit gemanaged.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Dedicated service desk
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Dedicated service desk
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer

Afspraak maken