CASE: New Skool Media

New Skool Media is in 2014 opgericht. Na de acquisitie van 19 special interest tijdschriftmerken van Sanoma in 2014 en de overname van Elsevier van RBI, staat de portfolioteller inmiddels op 27. Een paar bekende titels van New Skool Media zijn onder andere Knip Mode, Delicious, Kijk en Vorsten. New Skool Media gelooft in de uitgangspositie van tijdschriften om merken op lange termijn succesvol te ontwikkelen en uit te bouwen.

THE CHALLENGE

New Skool Media heeft voor titels verschillende doelgroepen, kanalen en publicatieschema’s. Dit zorgt voor een complexe en drukke werkomgeving met verschillende redacties en belastingpieken. Alle titels hebben hun eigen copy, beeldmateriaal en productie.    

THE WORKOUT

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. In Assets worden alle beelden en de Adobe InDesign voor de vormgeving opgeslagen en gedeeld met redactie en vormgeving. Het indexeren van alle beeldmateriaal is essentieel voor het gemakkelijk terugvinden en kunnen hergebruiken ervan. Bestanden worden bij import in elvis DAM automatisch geïndexeerd en kunnen verder met aanvullende metadata worden verrijkt. Het Woodwing platform wordt vanuit de cloud door Graphit gemanaged.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Dedicated service desk
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Dedicated service desk
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland.
Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen. Voor het ondersteunen van de verkoop worden jaarlijkse diverse catalogi opgemaakt. Lees hoe Graphit geholpen heeft met de automatische opmaak van hun diverse catalogi in InDesign.

Lees meer

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel functioneel als it-matig kon ondersteunen. Graphit heeft VvAA begeleid bij het implementeren van een maat gesneden redactionele workflow met beeldbank vanuit de cloud.

Lees meer

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

Afspraak maken