CASE: Karl Lagerfeld

Als een van ’s werelds meest beroemde mode ontwerpers is KARL LAGERFELD wereldwijd bekend om zijn ambitieuze en vooruitstrevende stijl. KARL LAGERFELD levert een brede collectie kleding voor heren en dames, accessoires, tassen, horloges en brillen. In 2014 is de collectie uitgebreid met een geurlijn en in 2015 lanceerde het bedrijf zijn online women’s flagship store via Karl.com. In het voorjaar van 2016 is de merkenportefeuille uitgebreid met een collectie kinderkleding.

THE CHALLENGE

KARL LAGERFELD heeft gekozen om de systeembelasting op te vangen door het inrichten van een Mac server omgeving. Hierdoor is een nieuwe stabiele en eenvoudig te beheren ICT omgeving gecreëerd. Voor de veiligheid en continuïteit wordt de data gesynchroniseerd naar een extern datacenter. De servers worden door Graphit op afstand beheerd. De workout bestond uit:
  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE WORKOUT

KARL LAGERFELD heeft gekozen om de systeembelasting op te vangen door het inrichten van een Mac server omgeving. Hierdoor is een nieuwe stabiele en eenvoudig te beheren ICT omgeving gecreëerd. Voor de veiligheid en continuïteit wordt de data gesynchroniseerd naar een extern datacenter. De servers worden door Graphit op afstand beheerd. De workout bestond uit:
  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ANWB

Veel informatieproducten van de ANWB komen uit eigen keuken. De multimediale uitgeverij van ANWB geeft een breed scala aan...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om hun gehele redactionele workflow in...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print. De redacties bereidt de content medianeutraal voor waarbij via de ondersteunende workflow specifieke eigenschappen ten aanzien van de diverse publicatiekanalen worden toegevoegd.

Lees meer

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer

Afspraak maken