CASE: Karl Lagerfeld

Als een van ’s werelds meest beroemde mode ontwerpers is KARL LAGERFELD wereldwijd bekend om zijn ambitieuze en vooruitstrevende stijl. KARL LAGERFELD levert een brede collectie kleding voor heren en dames, accessoires, tassen, horloges en brillen. In 2014 is de collectie uitgebreid met een geurlijn en in 2015 lanceerde het bedrijf zijn online women’s flagship store via Karl.com. In het voorjaar van 2016 is de merkenportefeuille uitgebreid met een collectie kinderkleding.

THE CHALLENGE

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd hoe de creatieve processen van haar designstudio met een verbeterde infrastructuur ondersteund zouden kunnen worden.

THE WORKOUT

Graphit heeft hiervoor een centrale serveromgeving ingericht waarop de designers kunnen werken en hun bestanden eenvoudig met elkaar kunnen delen. Hiervoor is een nieuwe stabiele en eenvoudig te beheren ICT omgeving gecreëerd. Voor de veiligheid en continuïteit wordt de data gesynchroniseerd naar een extern datacenter. De servers worden door Graphit op afstand beheerd. De workout bestond uit:
  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Stabiele werkprocessen
Veilige dataopslag
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Stabiele werkprocessen
Veilige dataopslag
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland.
Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen. Voor het ondersteunen van de verkoop worden jaarlijkse diverse catalogi opgemaakt. Lees hoe Graphit geholpen heeft met de automatische opmaak van hun diverse catalogi in InDesign.

Lees meer

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten was een zeer bewerkelijk proces met veel correctierondes. Door het steeds meer inzetten van mobile, social en internet kwam de DTP-studio steeds meer tijd te kort. Lees hoe Paginator (EasyCatalog) nu zorgt voor het automatiseren van de repeterende opmaakwerkzaamheden.

Lees meer

Afspraak maken