Hearst Netherlands, dochter van het Amerikaanse moederbedrijf, is uitgever van (internationale) top merken als ELLE, ELLE Decoration, ELLE Eten, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Women’s Health, Quote, Esquire en Men’s Health. Hearst biedt adverteerders toegang tot vrouwelijke en mannelijke high-end consumenten via magazines, (mobiele) websites, apps en events.

THE CHALLENGE

Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag is media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt: content/service first, medium/platform second. Dit zorgt voor een complexe en drukke werkomgeving met verschillende redacties en werkwijzen. Alle titels hebben hun eigen copy, beeldmateriaal en productie.

THE WORKOUT

Voor het structuren en standaardiseren van de processen heeft Hearst gekozen voor een geïntegreerde best of breed oplossing. Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle titels van Hearst opgemaakt kunnen worden. Redactie en vormgeving werken naadloos samen in WoodWing Assets en WoodWing Studio. Voor het kunnen beoordelen van een volledige uitgave wordt de digitale plank van Dataplan ingezet. Deze geïntegreerde oplossing biedt de redacties van verschillende titels de mogelijkheid om met een gestandaardiseerde workflow te werken en de content in meerdere kanalen te publiceren.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...
Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk en GRS Retail

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in digitale en geprinte vorm. GroenRijk heeft daarnaast haar eigen webshop in beheer. Om de marketingcampagnes goed uit te kunnen rollen, zijn er de nodige wensen. De webshop moet naar een hoger plan worden getild, vormgevers willen efficiënter kunnen werken en de leden van GRS Retail willen hun marketingmiddelen meer laten aansluiten op de lokale markt.

Lees meer

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen.
Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit 19 nationaal bekende, special interest merken, waaronder Fiets, EWMagazine, Beleggers Belangen, Columbus, KnipMode, Vorsten, KIJK en delicious.

Lees meer

Afspraak maken