Hearst Netherlands, dochter van het Amerikaanse moederbedrijf, is uitgever van (internationale) top merken als ELLE, ELLE Decoration, ELLE Eten, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Women’s Health, Quote, Esquire en Men’s Health. Hearst biedt adverteerders toegang tot vrouwelijke en mannelijke high-end consumenten via magazines, (mobiele) websites, apps en events.

THE CHALLENGE

Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag is media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt: content/service first, medium/platform second. Dit zorgt voor een complexe en drukke werkomgeving met verschillende redacties en werkwijzen. Alle titels hebben hun eigen copy, beeldmateriaal en productie.

THE WORKOUT

Voor het structuren en standaardiseren van de processen heeft Hearst gekozen voor een geïntegreerde best of breed oplossing. Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle titels van Hearst opgemaakt kunnen worden. Redactie en vormgeving werken naadloos samen in WoodWing Assets en WoodWing Studio. Voor het kunnen beoordelen van een volledige uitgave wordt de digitale plank van Dataplan ingezet. Deze geïntegreerde oplossing biedt de redacties van verschillende titels de mogelijkheid om met een gestandaardiseerde workflow te werken en de content in meerdere kanalen te publiceren.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft gekozen om de systeembelasting op te vangen door het inrichten van een Mac server omgeving.

ANWB

Veel informatieproducten van de ANWB komen uit eigen keuken. De multimediale uitgeverij van ANWB geeft een breed scala aan...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om hun gehele redactionele workflow in...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

New Skool Media

New Skool Media heeft gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Bavaria

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van hun digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Bavaria

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van hun digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print. De redacties bereidt de content medianeutraal voor waarbij via de ondersteunende workflow specifieke eigenschappen ten aanzien van de diverse publicatiekanalen worden toegevoegd.

Lees meer

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen. Daarnaast wordt alle visuele content beheerd in het geïntegreerde DAM en ontsloten naar de website en de pressroom. Door het inzetten van het platform heeft Yamaha enorm kunnen besparen op de operationele kosten en is de time to market van product releases en campagnes drastisch verkort.

Lees meer

Afspraak maken