Hearst Netherlands, dochter van het Amerikaanse moederbedrijf, is uitgever van (internationale) top merken als ELLE, ELLE Decoration, ELLE Eten, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Women’s Health, Quote, Esquire en Men’s Health. Hearst biedt adverteerders toegang tot vrouwelijke en mannelijke high-end consumenten via magazines, (mobiele) websites, apps en events.

THE CHALLENGE

Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag is media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt: content/service first, medium/platform second. Dit zorgt voor een complexe en drukke werkomgeving met verschillende redacties en werkwijzen. Alle titels hebben hun eigen copy, beeldmateriaal en productie.

THE WORKOUT

Voor het structuren en standaardiseren van de processen heeft Hearst gekozen voor een geïntegreerde best of breed oplossing. Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle titels van Hearst opgemaakt kunnen worden. Redactie en vormgeving werken naadloos samen in WoodWing Assets en WoodWing Studio. Voor het kunnen beoordelen van een volledige uitgave wordt de digitale plank van Dataplan ingezet. Deze geïntegreerde oplossing biedt de redacties van verschillende titels de mogelijkheid om met een gestandaardiseerde workflow te werken en de content in meerdere kanalen te publiceren.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Hoger ROI van marketing assets
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Bavaria

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met Graphit het publicatieproces van de huis-aan-huis-folders verregaand heeft geautomatiseerd.

Lees meer

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen.
Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit 19 nationaal bekende, special interest merken, waaronder Fiets, EWMagazine, Beleggers Belangen, Columbus, KnipMode, Vorsten, KIJK en delicious.

Lees meer

Afspraak maken