THE WORKOUT
Met behulp van beeldbank WoodWing Assets en, in de toekomst, een systeem voor Product Informatie Management (PIM), kunnen alle uitdagingen getackeld worden. Tony Meijer, workflow consultant bij Graphit, heeft in een aantal weken tijd workshops over WoodWing Assets verzorgd voor de key users: vormgevers, managers en technici. “Wat houdt de software in? Hoe zorg je ervoor dat je beelden terug kunt vinden? Hoe zit het met de rechten op de beelden?” Door de input van de deelnemers serieus te nemen, is draagvlak ontstaan voor de vernieuwing.
Met WoodWing Assets beschikken de vormgevers in één klap over een ruimte voor 60.000 beelden, die eenvoudig terug te vinden zijn en die je onderling kunt delen.
Ook hebben alle ondernemers van de tuincentra toegang tot het systeem. Het bespaart ondernemers tijd en budget om beelden zelf te maken, nu ze deze eenvoudig uit de beeldbank kunnen halen. In de beeldbank vinden ze een enorme hoeveelheid beeldmateriaal. Vrijstaande afbeeldingen van planten en producten, maar ook sfeerfoto’s. Deze beelden kunnen ze direct downloaden en gebruiken voor de uitingen binnen de marketingcampagne of inzetten in hun eigen uitingen. Dit geeft ze de mogelijkheid om nog meer de regie te pakken binnen hun lokale marketingcampagne.
Doordat WoodWing Assets in de cloud draait, is het gebrek aan opslagruimte verholpen én kunnen de vormgevers vanuit huis werken. Beeldmateriaal en InDesign-bestanden zijn voorhanden. Beelden kunnen lokaal worden bewerkt in Photoshop en voorgaande versies zijn eenvoudig terug te vinden. Kortom, het volledige proces van contentcreatie is geregeld.
Graphit beheert de software volledig: back up, hosting en rechten van de gebruikers. Daar hebben GRS Retail en GroenRijk geen omkijken naar.