Gassan Diamonds is een Nederlandse diamant- en juwelenhandel. Gassan staat voor diamanten, juwelen en luxe horloges. Het merk Gassan representeert al meer dan 70 jaar handwerk, bewezen kwaliteit en betrouwbaarheid. Gassan heeft vestigingen in Amsterdam, Schiphol en Singapore.

THE CHALLENGE

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten was een zeer bewerkelijk proces met veel correctierondes. Door de toename van de gebruikte communicatiekanalen waaronder mobile, social en internet kwam de DTP-studio steeds meer tijd te kort voor het maken van alle communicatie uitingen.

THE WORKOUT

EasyCatalog

Gassan heeft gekozen voor een Automatische Opmaak oplossing gebaseerd op EasyCatalog en InDesign. Door koppelingen met het ERP systeem worden alle productinformatie, commerciële informatie en beeldmateriaal automatisch samengevoegd in een template. Hierdoor hoeft de DTP-studio niet handmatig alle geüpdate data door te voeren.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie
  • creatie van templates
  • training

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Dedicated service desk
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Veilige dataopslag

THE RESULTS

Dedicated service desk
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Veilige dataopslag

Meer klantcases

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen worden aangestuurd.

Lees meer

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer

Afspraak maken