Gassan Diamonds is een Nederlandse diamant- en juwelenhandel. Gassan staat voor diamanten, juwelen en luxe horloges. Het merk Gassan representeert al meer dan 70 jaar handwerk, bewezen kwaliteit en betrouwbaarheid. Gassan heeft vestigingen in Amsterdam, Schiphol en Singapore.

THE CHALLENGE

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten was een zeer bewerkelijk proces met veel correctierondes. Door de toename van de gebruikte communicatiekanalen waaronder mobile, social en internet kwam de DTP-studio steeds meer tijd te kort voor het maken van alle communicatie uitingen.

THE WORKOUT

EasyCatalog

Gassan heeft gekozen voor een Automatische Opmaak oplossing gebaseerd op EasyCatalog en InDesign. Door koppelingen met het ERP systeem worden alle productinformatie, commerciële informatie en beeldmateriaal automatisch samengevoegd in een template. Hierdoor hoeft de DTP-studio niet handmatig alle geüpdate data door te voeren.

De workout bestond uit:

  • analyse
  • ontwerp
  • implementatie
  • creatie van templates
  • training

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Dedicated service desk
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Veilige dataopslag

THE RESULTS

Dedicated service desk
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Veilige dataopslag

Meer klantcases

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op een gestructureerde manier op te slaan, te beheren en managen zodat zijn snel en efficiënt hun mooie verhalen kunnen vertellen aan het publiek. Zowel in het park als op de website.

Lees meer

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print.

Lees meer

Afspraak maken