CASE: DekaMarkt-Dirk van den Broek

Detailresult Groep N.V. is in 2008 ontstaan uit een fusie van de twee Nederlandse supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Detailresult Groep is een familiebedrijf en exploiteert succesvol twee supermarktformules. Hiermee biedt zij andere familiebedrijven in de Nederlandse supermarktsector een platform om zich aan te sluiten en synergievoordelen te behalen. Samen zijn zij aangesloten bij de inkoopcombinatie Superunie. Detailresult Groep heeft momenteel 198 filialen met ruim 19.000 medewerkers. In 2015 bedroeg de consumentenomzet ruim 2 miljard Euro.

THE CHALLENGE

De marketingafdeling, de afdeling inkoop en de vormgeefstudio werken dagelijks samen aan de totstandkoming van de weekcampagnes. Dit is een complex en intensief proces waarbij veel beeldmateriaal en copy verwerkt moet worden in de communicatie uitingen voor verschillende kanalen en toepassingen. Detailresult heeft een eigen vormgeefstudio die verantwoordelijk is voor de creatie van de weekfolders, het point of sales materiaal en de content op de website voor zowel Dirk van den Broek als voor DekaMarkt.

THE WORKOUT

Woodwing Assets

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. De krachtige Digital Asset Management software wordt gebruikt door de afdelingen marketing, inkoop en de studio. Hierdoor werkt iedereen met de juiste bron bestanden en treedt er geen redundantie op. De DAM oplossing is geïntegreerd met het promotiesysteem (Flow Fabric) en het PIM systeem (Stibo) van Detailresult Groep. Vanuit deze geïntegreerde bron- en planning systemen worden de weekcampagnes voor alle  publicatiekanalen gevoed met content.  De studio krijgt gestructureerde content aangeboden en zorgt dat deze middels een efficiënt opmaak proces in de lay-out van de weekfolder, de point of sales materialen en op de website verwerkt wordt. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Adobe InDesign Paginator plugin (EasyCatalog).
De workout bestond uit:
  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli

THE RESULTS

Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli

Meer klantcases

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print.

Lees meer

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten was een zeer bewerkelijk proces met veel correctierondes. Door het steeds meer inzetten van mobile, social en internet kwam de DTP-studio steeds meer tijd te kort. Lees hoe Paginator (EasyCatalog) nu zorgt voor het automatiseren van de repeterende opmaakwerkzaamheden.

Lees meer

Afspraak maken