CASE: DekaMarkt

Detailresult Groep N.V. is in 2008 ontstaan uit een fusie van de twee Nederlandse supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Detailresult Groep is een familiebedrijf en exploiteert succesvol twee supermarktformules. Hiermee biedt zij andere familiebedrijven in de Nederlandse supermarktsector een platform om zich aan te sluiten en synergievoordelen te behalen. Samen zijn zij aangesloten bij de inkoopcombinatie Superunie. Detailresult Groep heeft momenteel 198 filialen met ruim 19.000 medewerkers. In 2015 bedroeg de consumentenomzet ruim 2 miljard Euro.

THE CHALLENGE

De marketingafdeling, de afdeling inkoop en de vormgeefstudio werken dagelijks samen aan de totstandkoming van de weekcampagnes. Dit is een complex en intensief proces waarbij veel beeldmateriaal en copy verwerkt moet worden in de communicatie uitingen voor verschillende kanalen en toepassingen. Detailresult heeft een eigen vormgeefstudio die verantwoordelijk is voor de creatie van de weekfolders, het point of sales materiaal en de content op de website voor zowel Dirk van den Broek als voor DekaMarkt.

THE WORKOUT

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. De krachtige Digital Asset Management software wordt gebruikt door de afdelingen marketing, inkoop en de studio. Hierdoor werkt iedereen met de juiste bron bestanden en treedt er geen redundantie op. De DAM oplossing is geïntegreerd met het promotiesysteem (Flow Fabric) en het PIM systeem (Stibo) van Detailresult Groep. Vanuit deze geïntegreerde bron- en planning systemen worden de weekcampagnes voor alle  publicatiekanalen gevoed met content.  De studio krijgt gestructureerde content aangeboden en zorgt dat deze middels een efficiënt opmaak proces in de lay-out van de weekfolder, de point of sales materialen en op de website verwerkt wordt. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Paginator plugin op Adobe InDesign (EasyCatalog).

De workout bestond uit:

  • analyse
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om hun gehele redactionele workflow in...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

New Skool Media

New Skool Media heeft gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer

Afspraak maken