CRV is een innovatieve internationale organisatie voor veeverbetering. Omdat de coöperatie in meer dan 60 landen actief is, is het cruciaal om de corporate identity consistent uit te dragen in alle communicatie-uitingen. Vanuit het hoofdkantoor in Arnhem legt Mirjam Braam, hoofd van de afdeling Design en Eindredactie, wereldwijd de lijnen uit voor de branding van het merk. Samen met haar collega’s zorgt zij ervoor dat alle vestigingen beschikken over de juiste templates.

THE CHALLENGE

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste een sterke tool die grip geeft op deze producties. “Wij wilden effectief samenwerken met onze buitenlandse collega’s en distributeurs en ons materiaal op gecoördineerde wijze naar hen uitrollen,” licht Mirjam toe. Daarom selecteerde CRV enkele bureaus voor het pitchen van een nieuwe oplossing. De reden dat de keuze uiteindelijk op Graphit viel? “Met WoodWing Assets kunnen we bestanden aansluiten op onze bestaande workflow. Deze heeft Graphit een hele tijd geleden verzorgd door Woodwing Studio naar tevredenheid te implementeren. Wij waren dus al vertrouwd met Graphit als zakenpartner.”

THE WORKOUT

Met Graphit’s DAM oplossing heeft CRV de controle over zijn contentprocessen in handen: “In WoodWing Assets zijn al onze digitale assets gemanaged. Wij kunnen deze ontsluiten voor iedereen binnen onze organisatie, maar ook voor partijen daarbuiten, zoals onze distributeurs. Dat scheelt alle betrokkenen veel zoektijd. Ook kunnen we de bestanden direct vanuit WoodWing Assets delen met partijen middels een sharelink. Hiervoor hebben we WeTransfer of Dropbox niet meer nodig. Wij kunnen zelf bepalen wie de assets vanuit WoodWing Assets mag downloaden. Dat is heel belangrijk, omdat we op globaal niveau met een groot netwerk van distributeurs werken. Hoewel we hen bij het proces willen betrekken, mogen zij niet álles zien. Daarom is het nodig om met gebruikersgroepen te werken. In WoodWing Assets verloopt dit zeer gestroomlijnd: je kunt heel goed bepalen wie wat mag zien en downloaden.” Dat CRV met een grote hoeveelheid gebruikersgroepen werkt, maakte het er aanvankelijk niet gemakkelijker op: “Het was een flinke klus om WoodWing Assets goed in te richten. Maar de samenwerking met Graphit is heel plezierig. Graphit denkt sterk mee en legt alles rustig en duidelijk uit – tot tien keer toe, als wij daarom vragen!”

“STEEDS GROTERE ROL WEGGELEGD VOOR WOODWING ASSETS”

In de toekomst ziet Mirjam een grotere rol weggelegd voor WoodWing Assets: “Het is nu al heel belangrijk bij het versterken en herpositioneren van ons merk, omdat we onze aangepaste huisstijl makkelijk kunnen uitrollen en grip hebben op ons merk. Maar we denken aan een verdere uitbreiding. Momenteel ontwikkelen we allerlei salestools waarmee we op termijn een connectie willen leggen vanuit WoodWing Assets. Daarnaast willen we de controle op het gebruik van content op een gegeven moment misschien verscherpen. Nu stimuleren we onze buitenlandse collega’s om zelf content in WoodWing Assets te zetten, maar wellicht veranderen we dit in de toekomst. Graphit is flexibel genoeg om ons dit soort mogelijkheden te bieden. En samen met Graphit kunnen we deze processen – volledig afgestemd op onze organisatie – verder inrichten.” “WoodWing Assets is daarbij van grote meerwaarde,” vertelt zij. “Vanuit daar kunnen we ons merk heel sterk neerzetten.”

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Consistente merkuitstraling
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Consistente merkuitstraling
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Lees meer
Graphit_Casa_digitalassetmanagement

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal.

Lees meer

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

Afspraak maken