CRV is een innovatieve internationale organisatie voor veeverbetering. Omdat de coöperatie in meer dan 60 landen actief is, is het cruciaal om de corporate identity consistent uit te dragen in alle communicatie-uitingen. Vanuit het hoofdkantoor in Arnhem legt Mirjam Braam, hoofd van de afdeling Design en Eindredactie, wereldwijd de lijnen uit voor de branding van het merk. Samen met haar collega’s zorgt zij ervoor dat alle vestigingen beschikken over de juiste templates.

THE CHALLENGE

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste een sterke tool die grip geeft op deze producties. “Wij wilden effectief samenwerken met onze buitenlandse collega’s en distributeurs en ons materiaal op gecoördineerde wijze naar hen uitrollen,” licht Mirjam toe. Daarom selecteerde CRV enkele bureaus voor het pitchen van een nieuwe oplossing. De reden dat de keuze uiteindelijk op Graphit viel? “Met WoodWing Assets kunnen we bestanden aansluiten op onze bestaande workflow. Deze heeft Graphit een hele tijd geleden verzorgd door Woodwing Studio naar tevredenheid te implementeren. Wij waren dus al vertrouwd met Graphit als zakenpartner.”

THE WORKOUT

Met Graphit’s DAM oplossing heeft CRV de controle over zijn contentprocessen in handen: “In WoodWing Assets zijn al onze digitale assets gemanaged. Wij kunnen deze ontsluiten voor iedereen binnen onze organisatie, maar ook voor partijen daarbuiten, zoals onze distributeurs. Dat scheelt alle betrokkenen veel zoektijd. Ook kunnen we de bestanden direct vanuit WoodWing Assets delen met partijen middels een sharelink. Hiervoor hebben we WeTransfer of Dropbox niet meer nodig. Wij kunnen zelf bepalen wie de assets vanuit WoodWing Assets mag downloaden. Dat is heel belangrijk, omdat we op globaal niveau met een groot netwerk van distributeurs werken. Hoewel we hen bij het proces willen betrekken, mogen zij niet álles zien. Daarom is het nodig om met gebruikersgroepen te werken. In WoodWing Assets verloopt dit zeer gestroomlijnd: je kunt heel goed bepalen wie wat mag zien en downloaden.” Dat CRV met een grote hoeveelheid gebruikersgroepen werkt, maakte het er aanvankelijk niet gemakkelijker op: “Het was een flinke klus om WoodWing Assets goed in te richten. Maar de samenwerking met Graphit is heel plezierig. Graphit denkt sterk mee en legt alles rustig en duidelijk uit – tot tien keer toe, als wij daarom vragen!”

“STEEDS GROTERE ROL WEGGELEGD VOOR WOODWING ASSETS”

In de toekomst ziet Mirjam een grotere rol weggelegd voor WoodWing Assets: “Het is nu al heel belangrijk bij het versterken en herpositioneren van ons merk, omdat we onze aangepaste huisstijl makkelijk kunnen uitrollen en grip hebben op ons merk. Maar we denken aan een verdere uitbreiding. Momenteel ontwikkelen we allerlei salestools waarmee we op termijn een connectie willen leggen vanuit WoodWing Assets. Daarnaast willen we de controle op het gebruik van content op een gegeven moment misschien verscherpen. Nu stimuleren we onze buitenlandse collega’s om zelf content in WoodWing Assets te zetten, maar wellicht veranderen we dit in de toekomst. Graphit is flexibel genoeg om ons dit soort mogelijkheden te bieden. En samen met Graphit kunnen we deze processen – volledig afgestemd op onze organisatie – verder inrichten.” “WoodWing Assets is daarbij van grote meerwaarde,” vertelt zij. “Vanuit daar kunnen we ons merk heel sterk neerzetten.”

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Consistente merkuitstraling
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Consistente merkuitstraling
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer
Content Orchestration

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoefte was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken, zowel op de zaak als vanuit huis.

Lees meer

Afspraak maken