Casa is een winkelketen met decoratieve en huishoudelijke artikelen alsmede huishoudtextiel en tuin- en interieurmeubelen. Ruim 40 jaar ervaring, meer dan 500 winkels in 11 landen en een webshop met een uitgebreid assortiment maken CASA International tot een toonaangevende speler binnen haar branche. Wekelijks wordt een huis-aan-huis-folder verspreid.

THE CHALLENGE

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal. Daarnaast was het belangrijk dat de beeldbank geïntegreerd zou worden met het ERP systeem zodat alle product- en beeldinformatie eenvoudig verwerkt kunnen worden in de folder en automatisch gepubliceerd kunnen worden naar de e-commerce site.

THE WORKOUT

Casa gebruikt Woodwing Assets als digital asset management-oplossing. Graphit biedt het DAM platform aan vanuit de cloud en zorgt voor het beheer en de support. Woodwing Assets is geïntegreerd met de backoffice van Casa zodat de studio de product- en de beeldcontent bijzonder efficiënt kan verwerken in de layout van de weekfolders. De beelden voor de weekcampagnes worden in batch automatisch gepubliceerd naar de e-commerce website. “Het DAM systeem is een zeer essentieel onderdeel van onze dagelijkse vormgeef- en publicatieprocessen” aldus Casa. Daarnaast wordt het Point of Sale materiaal automatisch opgemaakt met de EasyCatalog plug-in voor Adobe InDesign.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

Meer klantcases

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen. Daarnaast wordt alle visuele content beheerd in het geïntegreerde DAM en ontsloten naar de website en de pressroom. Door het inzetten van het platform heeft Yamaha enorm kunnen besparen op de operationele kosten en is de time to market van product releases en campagnes drastisch verkort.

Lees meer

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

Afspraak maken