Casa is een winkelketen met decoratieve en huishoudelijke artikelen alsmede huishoudtextiel en tuin- en interieurmeubelen. Ruim 40 jaar ervaring, meer dan 500 winkels in 11 landen en een webshop met een uitgebreid assortiment maken CASA International tot een toonaangevende speler binnen haar branche. Wekelijks wordt een huis-aan-huis-folder verspreid.

THE CHALLENGE

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal. Daarnaast was het belangrijk dat de beeldbank geïntegreerd zou worden met het ERP systeem zodat alle product- en beeldinformatie eenvoudig verwerkt kunnen worden in de folder en automatisch gepubliceerd kunnen worden naar de e-commerce site.

THE WORKOUT

Casa gebruikt Woodwing Assets als digital asset management-oplossing. Graphit biedt het DAM platform aan vanuit de cloud en zorgt voor het beheer en de support. Woodwing Assets is geïntegreerd met de backoffice van Casa zodat de studio de product- en de beeldcontent bijzonder efficiënt kan verwerken in de layout van de weekfolders. De beelden voor de weekcampagnes worden in batch automatisch gepubliceerd naar de e-commerce website. “Het DAM systeem is een zeer essentieel onderdeel van onze dagelijkse vormgeef- en publicatieprocessen” aldus Casa. Daarnaast wordt het Point of Sale materiaal automatisch opgemaakt met de EasyCatalog plug-in voor Adobe InDesign.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

Meer klantcases

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

Afspraak maken