Casa is een winkelketen met decoratieve en huishoudelijke artikelen alsmede huishoudtextiel en tuin- en interieurmeubelen. Ruim 40 jaar ervaring, meer dan 500 winkels in 11 landen en een webshop met een uitgebreid assortiment maken CASA International tot een toonaangevende speler binnen haar branche. Wekelijks wordt een huis-aan-huis-folder verspreid.

THE CHALLENGE

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal. Daarnaast was het belangrijk dat de beeldbank geïntegreerd zou worden met het ERP systeem zodat alle product- en beeldinformatie eenvoudig verwerkt kunnen worden in de folder en automatisch gepubliceerd kunnen worden naar de e-commerce site.

THE WORKOUT

Casa gebruikt Woodwing Assets als digital asset management-oplossing. Graphit biedt het DAM platform aan vanuit de cloud en zorgt voor het beheer en de support. Woodwing Assets is geïntegreerd met de backoffice van Casa zodat de studio de product- en de beeldcontent bijzonder efficiënt kan verwerken in de layout van de weekfolders. De beelden voor de weekcampagnes worden in batch automatisch gepubliceerd naar de e-commerce website. “Het DAM systeem is een zeer essentieel onderdeel van onze dagelijkse vormgeef- en publicatieprocessen” aldus Casa. Daarnaast wordt het Point of Sale materiaal automatisch opgemaakt met de EasyCatalog plug-in voor Adobe InDesign.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

Meer klantcases

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Bavaria

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met Graphit het publicatieproces van de huis-aan-huis-folders verregaand heeft geautomatiseerd.

Lees meer
Content Orchestration

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoefte was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken, zowel op de zaak als vanuit huis.

Lees meer

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

Afspraak maken