Casa is een winkelketen met decoratieve en huishoudelijke artikelen alsmede huishoudtextiel en tuin- en interieurmeubelen. Ruim 40 jaar ervaring, meer dan 500 winkels in 11 landen en een webshop met een uitgebreid assortiment maken CASA International tot een toonaangevende speler binnen haar branche. Wekelijks wordt een huis-aan-huis-folder verspreid.

THE CHALLENGE

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis folders creëert. Gezien het grote en steeds veranderende assortiment was het essentieel een beeldbank, ofwel een digital asset management-systeem op te zetten voor het beheren en publiceren van alle content voor de website, de folders en voor het Point of Sale-materiaal. Daarnaast was het belangrijk dat de beeldbank geïntegreerd zou worden met het ERP systeem zodat alle product- en beeldinformatie eenvoudig verwerkt kunnen worden in de folder en automatisch gepubliceerd kunnen worden naar de e-commerce site.

THE WORKOUT

Casa gebruikt Woodwing Assets als digital asset management-oplossing. Graphit biedt het DAM platform aan vanuit de cloud en zorgt voor het beheer en de support. Woodwing Assets is geïntegreerd met de backoffice van Casa zodat de studio de product- en de beeldcontent bijzonder efficiënt kan verwerken in de layout van de weekfolders. De beelden voor de weekcampagnes worden in batch automatisch gepubliceerd naar de e-commerce website. “Het DAM systeem is een zeer essentieel onderdeel van onze dagelijkse vormgeef- en publicatieprocessen” aldus Casa. Daarnaast wordt het Point of Sale materiaal automatisch opgemaakt met de EasyCatalog plug-in voor Adobe InDesign.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Verkorte creatie- en productiecycli

Meer klantcases

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Lees hoe Nike deze briefings in plaats van met drukwerk heeft opgelost met een app.

Lees meer

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel functioneel als it-matig kon ondersteunen. Graphit heeft VvAA begeleid bij het implementeren van een maat gesneden redactionele workflow met beeldbank vanuit de cloud.

Lees meer

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer

Afspraak maken