Bierbrouwer Bavaria is één van de oudste familiebedrijven van Nederland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt, in de brouwerij van Bavaria in het Zuiden van Nederland, al zeven generaties bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Bavaria heeft dochterondernemingen in Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk en biedt werk aan 1.000 mensen. Niet minder dan 120 landen genieten van bier gebrouwen door Bavaria. Bavaria voert de merken 8.6 , Bavaria , La Trappe , Hollandia en Swinckels.

THE CHALLENGE

De afdeling Global Product Management is verantwoordelijk voor het realiseren en beheren van alle visuals, afbeeldingen, video’s en artwork. De belangrijkste taak van de afdeling is het wereldwijd managen van de “visual experience” van alle merken van Bavaria. Vanuit Lieshout wordt marketing support gegeven naar alle landen waar Bavaria actief is.

Groei

Het aantal online platformen met veel rijke content is de laatste jaren sterk gegroeid. Ook hebben ontwikkelingen, zoals het toenemende aantal product varianten en kortere product life cycli, gezorgd voor een forse groei van de hoeveelheid digitaal materiaal zoals logo’s, productfoto’s, videomateriaal, verpakkingsontwerpen, campagnebeelden, posters en banners. Het beheren, wereldwijd ontsluiten van deze digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

THE WORKOUT

Bavaria gekozen voor de digital asset management oplossing van Graphit. Met het brandportal heeft de afdeling Global Product Management de marketing ondersteuning naar de landen sterk kunnen verbeteren waarbij de merkconsistentie maximaal gewaarborgd is. Zowel medewerkers, webdesigners, fotografen, bureaus, als ook distributeurs kunnen alle marketing assets zoeken en via shares delen en desgewenst downloaden. 

De workout bestond uit:

  • analyse met behulp van workshops
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Consistente merkuitstraling
Hoger ROI van marketing assets
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Consistente merkuitstraling
Hoger ROI van marketing assets
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel functioneel als it-matig kon ondersteunen. Graphit heeft VvAA begeleid bij het implementeren van een maat gesneden redactionele workflow met beeldbank vanuit de cloud.

Lees meer

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Lees hoe Nike deze briefings in plaats van met drukwerk heeft opgelost met een app.

Lees meer

Afspraak maken