CASE: Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Bierbrouwer Bavaria is één van de oudste familiebedrijven van Nederland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt, in de brouwerij van Bavaria in het Zuiden van Nederland, al zeven generaties bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Bavaria heeft dochterondernemingen in Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk en biedt werk aan 1.000 mensen. Niet minder dan 120 landen genieten van bier gebrouwen door Bavaria. Bavaria voert de merken 8.6, Bavaria, La Trappe, Hollandia en Swinckels.

THE CHALLENGE

De afdeling Global Product Management is verantwoordelijk voor het realiseren en beheren van alle visuals, afbeeldingen, video’s en artwork. De belangrijkste taak van de afdeling is het wereldwijd managen van de “visual experience” van alle merken van Bavaria. Vanuit Lieshout wordt marketing support gegeven naar alle landen waar Bavaria actief is.

Groei

Het aantal online platformen met veel rijke content is de laatste jaren sterk gegroeid. Ook hebben ontwikkelingen, zoals het toenemende aantal product varianten en kortere product life cycli, gezorgd voor een forse groei van de hoeveelheid digitaal materiaal zoals logo’s, productfoto’s, videomateriaal, verpakkingsontwerpen, campagnebeelden, posters en banners. Het beheren, wereldwijd ontsluiten van deze digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

THE WORKOUT

Bavaria heeft gekozen voor de digital asset management oplossing van Graphit. Met het brandportal heeft de afdeling Global Product Management de marketing ondersteuning naar de landen sterk kunnen verbeteren waarbij de merkconsistentie maximaal gewaarborgd is. Zowel medewerkers, webdesigners, fotografen, bureaus, als ook distributeurs kunnen alle marketing assets zoeken en via shares delen en desgewenst downloaden. 

De workout bestond uit:

  • analyse met behulp van workshops
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Consistente merkuitstraling
Hoger ROI van marketing assets
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Consistente merkuitstraling
Hoger ROI van marketing assets
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die bovendien mogelijkheden biedt voor wat betreft koppelingen met de bestaande systemen zoals Adlib en de publieke website.

Lees meer

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op een gestructureerde manier op te slaan, te beheren en managen zodat zijn snel en efficiënt hun mooie verhalen kunnen vertellen aan het publiek. Zowel in het park als op de website.

Lees meer

Afspraak maken