CASE: Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Bierbrouwer Bavaria is één van de oudste familiebedrijven van Nederland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt, in de brouwerij van Bavaria in het Zuiden van Nederland, al zeven generaties bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Bavaria heeft dochterondernemingen in Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk en biedt werk aan 1.000 mensen. Niet minder dan 120 landen genieten van bier gebrouwen door Bavaria. Bavaria voert de merken 8.6, Bavaria, La Trappe, Hollandia en Swinckels.

THE CHALLENGE

De afdeling Global Product Management is verantwoordelijk voor het realiseren en beheren van alle visuals, afbeeldingen, video’s en artwork. De belangrijkste taak van de afdeling is het wereldwijd managen van de “visual experience” van alle merken van Bavaria. Vanuit Lieshout wordt marketing support gegeven naar alle landen waar Bavaria actief is.

Groei

Het aantal online platformen met veel rijke content is de laatste jaren sterk gegroeid. Ook hebben ontwikkelingen, zoals het toenemende aantal product varianten en kortere product life cycli, gezorgd voor een forse groei van de hoeveelheid digitaal materiaal zoals logo’s, productfoto’s, videomateriaal, verpakkingsontwerpen, campagnebeelden, posters en banners. Het beheren, wereldwijd ontsluiten van deze digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

THE WORKOUT

Bavaria heeft gekozen voor de digital asset management oplossing van Graphit. Met het brandportal heeft de afdeling Global Product Management de marketing ondersteuning naar de landen sterk kunnen verbeteren waarbij de merkconsistentie maximaal gewaarborgd is. Zowel medewerkers, webdesigners, fotografen, bureaus, als ook distributeurs kunnen alle marketing assets zoeken en via shares delen en desgewenst downloaden. 

De workout bestond uit:

  • analyse met behulp van workshops
  • ontwerp
  • implementatie
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Consistente merkuitstraling
Hoger ROI van marketing assets
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Consistente merkuitstraling
Hoger ROI van marketing assets
Online samenwerken in workflow
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids wil deze tak van de VPRO ook digitale activiteiten gaan ontplooien. Hiervoor bleek een multichannelplatform voor contentcreatie, -publicatie en -management nodig te zijn.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print.

Lees meer

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland.
Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen. Voor het ondersteunen van de verkoop worden jaarlijkse diverse catalogi opgemaakt. Lees hoe Graphit geholpen heeft met de automatische opmaak van hun diverse catalogi in InDesign.

Lees meer

Afspraak maken