CASE: Audax Publishing

Audax is voor de producent van alledaagse artikelen – van schoonmaakmiddelen tot tijdschriften – de slimme snelweg naar de consument. Via verkooppunten, distributiepunten én media. Audax helpt fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen, met research, logistiek en distributie. Audax heeft ook een eigen mediaportfolio, zowel on- als offline, goed voor ruim 3 miljoen lezers in Nederland en België. Elf mediatitels, waaronder Vriendin, Weekend en CosmoGIRL.

THE CHALLENGE

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoeften was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken zowel op de zaak als vanuit huis. Audax koos na diverse adviesgesprekken voor het medianeutrale workflow platform van Graphit.

THE WORKOUT

Medianeutrale contentcreatie

Het workflowplatform zorgt ervoor dat je met behulp van dossiers en een multichannel editor content medium neutraal kunt voorbereiden. Tekstschrijvers, fotografen, redacteuren en vormgevers werken samen aan het maken, redigeren en vormgeven van stories voor alle mediakanalen. “Al onze redacteuren, vormgevers en vaste fotografen werken nu in het platform en freelancers leveren hun stukken hierin aan,” vertelt Rini Oerlemans, IT-manager bij Audax Publishing. “Dat is een enorme vooruitgang, want vroeger werkten de redacteuren liever in Word en PDF om vervolgens met knip-en-plakwerk artikelen in elkaar te zetten. Door de intensieve en betrokken samen werking met Graphit, zorgt dit nieuwe platform voor gestructureerde werkprocessen en een naadloze workflow waarin iedereen efficiënt met elkaar kan samenwerken”.

Samenwerking

De samenwerking met Graphit is niet nieuw. Audax Publishing werkt al jarenlang naar grote tevredenheid met Graphit samen. Rini: “Toen bij Audax Publishing de behoefte ontstond om locatie- en platformonafhankelijk te kunnen werken, was het fijn om dit project weer samen met Graphit te doen”. Tijdens de demo’s van de WoodWing software kwamen de voordelen al snel naar voren. En besloot Audax om met het contentcreatie platform van Graphit aan de slag te gaan. “Graphit heeft ons uitstekend geholpen bij het inrichten van het hele proces waarbij hun specialisten steeds proactief met ons meedachten, zij kennen de uitgeefwereld en hun processen als geen ander. Momenteel bekijken we bijvoorbeeld ook hoe we het gebruik van het platform in kunnen zetten voor onze retailformules”.

Het platform groot voordeel tijdens thuiswerken

Een bijkomende wens van Audax was om deze oplossing niet meer op locatie te installeren, maar in de cloud. Het platform wordt door Graphit gehost en beheerd. “In deze coronaperiode blijkt dat helemaal een groot voordeel van het platform dat Graphit ons biedt!”, aldus Rini.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen

Meer klantcases

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste een sterke tool die grip geeft op deze producties. “Wij wilden effectief samenwerken met onze buitenlandse collega’s en distributeurs en ons materiaal op gecoördineerde wijze naar hen uitrollen,” licht Mirjam toe.

Lees meer

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed.

Lees meer

Afspraak maken