CASE: Audax Publishing

Audax is voor de producent van alledaagse artikelen – van schoonmaakmiddelen tot tijdschriften – de slimme snelweg naar de consument. Via verkooppunten, distributiepunten én media. Audax helpt fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen, met research, logistiek en distributie. Audax heeft ook een eigen mediaportfolio, zowel on- als offline, goed voor ruim 3 miljoen lezers in Nederland en België. Elf mediatitels, waaronder Vriendin, Weekend en CosmoGIRL.

THE CHALLENGE

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoeften was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken zowel op de zaak als vanuit huis. Audax koos na diverse adviesgesprekken voor het medianeutrale workflow platform van Graphit.

THE WORKOUT

Medianeutrale contentcreatie

Het workflowplatform zorgt ervoor dat je met behulp van dossiers en een multichannel editor content medium neutraal kunt voorbereiden. Tekstschrijvers, fotografen, redacteuren en vormgevers werken samen aan het maken, redigeren en vormgeven van stories voor alle mediakanalen. “Al onze redacteuren, vormgevers en vaste fotografen werken nu in het platform en freelancers leveren hun stukken hierin aan,” vertelt Rini Oerlemans, IT-manager bij Audax Publishing. “Dat is een enorme vooruitgang, want vroeger werkten de redacteuren liever in Word en PDF om vervolgens met knip-en-plakwerk artikelen in elkaar te zetten. Door de intensieve en betrokken samen werking met Graphit, zorgt dit nieuwe platform voor gestructureerde werkprocessen en een naadloze workflow waarin iedereen efficiënt met elkaar kan samenwerken”.

Samenwerking

De samenwerking met Graphit is niet nieuw. Audax Publishing werkt al jarenlang naar grote tevredenheid met Graphit samen. Rini: “Toen bij Audax Publishing de behoefte ontstond om locatie- en platformonafhankelijk te kunnen werken, was het fijn om dit project weer samen met Graphit te doen”. Tijdens de demo’s van de WoodWing software kwamen de voordelen al snel naar voren. En besloot Audax om met het contentcreatie platform van Graphit aan de slag te gaan. “Graphit heeft ons uitstekend geholpen bij het inrichten van het hele proces waarbij hun specialisten steeds proactief met ons meedachten, zij kennen de uitgeefwereld en hun processen als geen ander. Momenteel bekijken we bijvoorbeeld ook hoe we het gebruik van het platform in kunnen zetten voor onze retailformules”.

Het platform groot voordeel tijdens thuiswerken

Een bijkomende wens van Audax was om deze oplossing niet meer op locatie te installeren, maar in de cloud. Het platform wordt door Graphit gehost en beheerd. “In deze coronaperiode blijkt dat helemaal een groot voordeel van het platform dat Graphit ons biedt!”, aldus Rini.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen

Meer klantcases

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Gassan

Gassan beschikt over een interne DTP-studio die allerlei communicatiemiddelen ontwikkelt, zoals brochures en prijslijsten. Het opmaken van deze prijslijsten...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk, kunnen managen en publiceren. NCOI zocht een platform voor het verrijken van haar backoffice content met commerciële teksten en beelden zodat deze gepubliceerd kunnen worden naar de on- en offline kanalen voor alle merken.

Lees meer

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste een sterke tool die grip geeft op deze producties. “Wij wilden effectief samenwerken met onze buitenlandse collega’s en distributeurs en ons materiaal op gecoördineerde wijze naar hen uitrollen,” licht Mirjam toe.

Lees meer
Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk en GRS Retail

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in digitale en geprinte vorm. GroenRijk heeft daarnaast haar eigen webshop in beheer. Om de marketingcampagnes goed uit te kunnen rollen, zijn er de nodige wensen. De webshop moet naar een hoger plan worden getild, vormgevers willen efficiënter kunnen werken en de leden van GRS Retail willen hun marketingmiddelen meer laten aansluiten op de lokale markt.

Lees meer

Afspraak maken