CASE: Audax Publishing

Audax is voor de producent van alledaagse artikelen – van schoonmaakmiddelen tot tijdschriften – de slimme snelweg naar de consument. Via verkooppunten, distributiepunten én media. Audax helpt fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen, met research, logistiek en distributie. Audax heeft ook een eigen mediaportfolio, zowel on- als offline, goed voor ruim 3 miljoen lezers in Nederland en België. Elf mediatitels, waaronder Vriendin, Weekend en CosmoGIRL.

THE CHALLENGE

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te richten. De behoeften was om redacteuren, vormgevers en uitgevers beter met elkaar samen te laten werken zowel op de zaak als vanuit huis. Audax koos na diverse adviesgesprekken voor het medianeutrale workflow platform van Graphit.

THE WORKOUT

Medianeutrale contentcreatie

Het workflowplatform zorgt ervoor dat je met behulp van dossiers en een multichannel editor content medium neutraal kunt voorbereiden. Tekstschrijvers, fotografen, redacteuren en vormgevers werken samen aan het maken, redigeren en vormgeven van stories voor alle mediakanalen. “Al onze redacteuren, vormgevers en vaste fotografen werken nu in het platform en freelancers leveren hun stukken hierin aan,” vertelt Rini Oerlemans, IT-manager bij Audax Publishing. “Dat is een enorme vooruitgang, want vroeger werkten de redacteuren liever in Word en PDF om vervolgens met knip-en-plakwerk artikelen in elkaar te zetten. Door de intensieve en betrokken samen werking met Graphit, zorgt dit nieuwe platform voor gestructureerde werkprocessen en een naadloze workflow waarin iedereen efficiënt met elkaar kan samenwerken”.

Samenwerking

De samenwerking met Graphit is niet nieuw. Audax Publishing werkt al jarenlang naar grote tevredenheid met Graphit samen. Rini: “Toen bij Audax Publishing de behoefte ontstond om locatie- en platformonafhankelijk te kunnen werken, was het fijn om dit project weer samen met Graphit te doen”. Tijdens de demo’s van de WoodWing software kwamen de voordelen al snel naar voren. En besloot Audax om met het contentcreatie platform van Graphit aan de slag te gaan. “Graphit heeft ons uitstekend geholpen bij het inrichten van het hele proces waarbij hun specialisten steeds proactief met ons meedachten, zij kennen de uitgeefwereld en hun processen als geen ander. Momenteel bekijken we bijvoorbeeld ook hoe we het gebruik van het platform in kunnen zetten voor onze retailformules”.

Het platform groot voordeel tijdens thuiswerken

Een bijkomende wens van Audax was om deze oplossing niet meer op locatie te installeren, maar in de cloud. Het platform wordt door Graphit gehost en beheerd. “In deze coronaperiode blijkt dat helemaal een groot voordeel van het platform dat Graphit ons biedt!”, aldus Rini.  

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Lagere proceskosten
Multi-channel publicatie
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen

Meer klantcases

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Lees hoe Nike deze briefings in plaats van met drukwerk heeft opgelost met een app.

Lees meer
Graphit_app_Koninklijkebibliotheek

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij Nederland en Psychologie Magazine tot Margriet – kunnen lenen, is daar onderdeel van.

Lees meer

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

Afspraak maken