De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB is een vereniging die met een unieke mix van beïnvloedende en dienstverlenende activiteiten de belangen van haar leden behartigt op het gebied van mobiliteit, vakantie en vrije tijd. Bij dat werk wil de ANWB een bijdrage leveren aan een duurzame ontwikkeling van de samenleving.  

THE CHALLENGE

Veel informatieproducten van de ANWB komen uit eigen keuken. De multimediale uitgeverij van ANWB geeft een breed scala aan magazines, kaarten, boeken, gidsen en digitale media uit. De ANWB heeft samen met Graphit de mogelijkheden onderzocht om voor haar uitgaven een modern publishing platform te creëren voor de tijdschriften Kampioen en Caravan & Kampeer Kampioen.

THE WORKOUT

Uitgangspunt was om een media neutrale redactie workflow op te zetten waaruit zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen worden aangestuurd. Een tweede doelstelling was om het redactionele proces dusdanig in te richten dat dit zou leiden tot een verbeterde efficiency. Samen met Graphit hebben we gekozen om WoodWing Studio en Woodwing Assets in te zetten. In Assets worden alle beelden, InDesign bestanden en teksten die tijdens de productie van de magazines (o.a autokampioen) in Woodwing Studio (content creatie en publicatie platform) gebruikt worden, gearchiveerd. Daarnaast is Assets geïmplementeerd binnen de ANWB workflow als aanleverportaal van allerlei content typen. WoodWing Studio en Assets werken zeer intuïtief voor zowel redactie als voor vormgeving. De workflowmodule biedt een totaaloverzicht van de lopende producties. Het platform wordt door Graphit voor de ANWB gehost. Graphit zorgt voor een stabiele en betrouwbare omgeving terwijl de diverse contentcreatieteams van ANWB zorgeloos aan hen producties kunnen werken.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli

THE RESULTS

Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Lagere proceskosten
Online samenwerken in workflow
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli

Meer klantcases

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle titels van Hearst opgemaakt kunnen worden. Redactie en vormgeving werken naadloos samen in een gestroomlijnde workflow en geïntegreerde DAM omgeving van Graphit.

Lees meer

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op een gestructureerde manier op te slaan, te beheren en managen zodat zijn snel en efficiënt hun mooie verhalen kunnen vertellen aan het publiek. Zowel in het park als op de website.

Lees meer

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de sales teams werd er allerlei drukwerk zoals prijslijsten en brochures vervaardigd. Lees hoe Nike deze briefings in plaats van met drukwerk heeft opgelost met een app.

Lees meer

Afspraak maken