Albelli, een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Amsterdam, bestaat uit een groep merken die fotoproducten leveren aan meer dan vier miljoen klanten in België, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Albelli helpt mensen hun wereld mooier te maken door hun momenten te delen via fotoalbums, wanddecoratie, kalenders, kaarten en meer. Albelli’s missie is: de wereld een stukje mooier maken door de momenten van mensen tot leven te brengen. Met kwaliteit, betaalbaarheid en een geweldige klantenservice.

THE CHALLENGE

Om ervoor te zorgen dat Albelli haar klanten fotoalbums en andere producten geheel naar wens kunnen creëren en aanpassen, ontwerpt het productdesignteam diverse creatieve graphics en templates. Het beheren en updaten van deze graphics naar de website was een bijzonder bewerkelijk proces. “ONZE WORKFLOW VERBETEREN: VAN ZEVENENTWINTIG NAAR VIER STAPPEN” – was voor Pietro Pagani, Productdesignmanager bij Albelli het belangrijkste doel.

THE WORKOUT

De fundering van waaruit de afdeling werkt: Een solide Digital Asset Management. “Ons team besteedt nu veel minder tijd aan terugkerende, handmatige taken en meer aan research en creativiteit. Zo kunnen wij veel meer waarde toevoegen.” Aldus Pietro.

Workflow

Sinds het productdesignteam Graphit’s DAM oplossing Woodwing Assets gebruikt, heeft Albelli haar workflow aanzienlijk verbeterd. “Vroeger doorliepen we zevenentwintig stappen om een nieuw product live te laten gaan in onze galerijen,” legt Pietro uit. “Nu kost dit beduidend minder tijd, omdat het proces sneller en schaalbaarder is. Ook werken we nog aan het verminderen van het aantal stappen. Uiteindelijk zullen dit er twee worden.”

Beslissing

Circa drie jaar geleden ging Albelli op zoek naar een nieuwe partner die een digital-asset-management-oplossing kon leveren. “We deden lang over het nemen van een beslissing. Wat we vooral fijn vinden aan WoodWing Assets is dat het volledig kan worden aangepast aan de behoeften van Albelli. Tevens bevalt ons de pragmatische aanpak van Graphit. Voor dit soort projecten is het belangrijk om face-to-face-meetings te hebben en de lijnen kort te houden. De doelgerichtheid en het pragmatisme van Graphit is een groot pluspunt in onze samenwerking.”

MOGELIJKHEDEN VOOR GROEI IN DE NABIJE TOEKOMST

De rol van WoodWing Assets is erg belangrijk voor de businesspropositie van Albelli. “Momenteel gebruiken alleen ons team en de IT-afdeling het platform, maar we zijn van plan om het gebruik ervan uit te breiden,” vertelt Pietro. Hij ziet mogelijkheden voor groei in de nabije toekomst: “Zodra wij ons project hebben afgerond, willen we het platform beschikbaar stellen aan het marketingteam, dat verspreid is over heel Europa.” Pietro is blij met de DAM oplossing WoodWing Assets: “Het heeft ons in staat gesteld om ons product en proces sterk te verbeteren. Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Bavaria

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Bol.com

Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkels van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Nike

Nike organiseert vier keer per jaar sales events, waarbij de nieuwe collecties worden gepresenteerd. Voor het briefen van de...

Boerderij/Misset

Om haar redacties "web first" te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Politie

Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de...

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle titels van Hearst opgemaakt kunnen worden. Redactie en vormgeving werken naadloos samen in een gestroomlijnde workflow en geïntegreerde DAM omgeving van Graphit.

Lees meer

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen worden aangestuurd.

Lees meer

ELSEVIER

Lees in deze case hoe Graphit samen met Elsevier voor een eenduidige werkwijze heeft gekozen waarmee vanuit het redactionele proces voor de magazines op eenvoudige wijze, artikelen naar de websites geplaatst kunnen worden. Daarbij was een belangrijke eis dat men het volledige IT beheer van het platform aan Graphit wilde uitbesteden.

Lees meer

Afspraak maken