Albelli, een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Amsterdam, bestaat uit een groep merken die fotoproducten leveren aan meer dan vier miljoen klanten in België, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Albelli helpt mensen hun wereld mooier te maken door hun momenten te delen via fotoalbums, wanddecoratie, kalenders, kaarten en meer. Albelli’s missie is: de wereld een stukje mooier maken door de momenten van mensen tot leven te brengen. Met kwaliteit, betaalbaarheid en een geweldige klantenservice.

THE CHALLENGE

Om ervoor te zorgen dat Albelli haar klanten fotoalbums en andere producten geheel naar wens kunnen creëren en aanpassen, ontwerpt het productdesignteam diverse creatieve graphics en templates. Het beheren en updaten van deze graphics naar de website was een bijzonder bewerkelijk proces. “ONZE WORKFLOW VERBETEREN: VAN ZEVENENTWINTIG NAAR VIER STAPPEN” – was voor Pietro Pagani, Productdesignmanager bij Albelli het belangrijkste doel.

THE WORKOUT

De fundering van waaruit de afdeling werkt: Een solide Digital Asset Management. “Ons team besteedt nu veel minder tijd aan terugkerende, handmatige taken en meer aan research en creativiteit. Zo kunnen wij veel meer waarde toevoegen.” Aldus Pietro.

Workflow

Sinds het productdesignteam Graphit’s DAM oplossing Woodwing Assets gebruikt, heeft Albelli haar workflow aanzienlijk verbeterd. “Vroeger doorliepen we zevenentwintig stappen om een nieuw product live te laten gaan in onze galerijen,” legt Pietro uit. “Nu kost dit beduidend minder tijd, omdat het proces sneller en schaalbaarder is. Ook werken we nog aan het verminderen van het aantal stappen. Uiteindelijk zullen dit er twee worden.”

Beslissing

Circa drie jaar geleden ging Albelli op zoek naar een nieuwe partner die een digital-asset-management-oplossing kon leveren. “We deden lang over het nemen van een beslissing. Wat we vooral fijn vinden aan WoodWing Assets is dat het volledig kan worden aangepast aan de behoeften van Albelli. Tevens bevalt ons de pragmatische aanpak van Graphit. Voor dit soort projecten is het belangrijk om face-to-face-meetings te hebben en de lijnen kort te houden. De doelgerichtheid en het pragmatisme van Graphit is een groot pluspunt in onze samenwerking.”

MOGELIJKHEDEN VOOR GROEI IN DE NABIJE TOEKOMST

De rol van WoodWing Assets is erg belangrijk voor de businesspropositie van Albelli. “Momenteel gebruiken alleen ons team en de IT-afdeling het platform, maar we zijn van plan om het gebruik ervan uit te breiden,” vertelt Pietro. Hij ziet mogelijkheden voor groei in de nabije toekomst: “Zodra wij ons project hebben afgerond, willen we het platform beschikbaar stellen aan het marketingteam, dat verspreid is over heel Europa.” Pietro is blij met de DAM oplossing WoodWing Assets: “Het heeft ons in staat gesteld om ons product en proces sterk te verbeteren. Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Integratie van data en bestanden
Lagere proceskosten
Stabiele werkprocessen
Verkorte creatie- en productiecycli
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

VPRO

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Artis

Artis is in het bezit van veel rijke digitale bestanden. Graphit heeft Artis geholpen om al hun beeldmateriaal op...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste een sterke tool die grip geeft op deze producties. “Wij wilden effectief samenwerken met onze buitenlandse collega’s en distributeurs en ons materiaal op gecoördineerde wijze naar hen uitrollen,” licht Mirjam toe.

Lees meer
Graphit_app_Koninklijkebibliotheek

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij Nederland en Psychologie Magazine tot Margriet – kunnen lenen, is daar onderdeel van.

Lees meer

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets.
Daarnaast worden worden de huis aan huis folders met behulp van Adobe InDesign en Paginator (EasyCatalog) semi-automatisch opgemaakt.

Lees meer

Afspraak maken