ARTIS is de de oudste dierentuin van Nederland die sinds jaar en dag in Amsterdam staat. Ze brengen natuur op een vindingrijke manier dichtbij de mensen. In ARTIS komen natuur, cultuur en erfgoed samen. Elke boom, elk dier, elk gebouw, elke microbe, elke planeet vertelt een eigen verhaal. Jaarlijks bezoeken meer dan 1,4 miljoen mensen het ARTIS-Park.

THE CHALLENGE

ARTIS beschikt over een schat aan actueel en historisch beeldmateriaal, inclusief videomateriaal van dieren, planten, microben, het planetarium, het park, de gebouwen, de verblijven, evenementen, illustraties, medewerkers, (winkel)producten en museale objecten. De dierentuin wil deze rijke collectie graag nog beter ontsluiten en gebruiken voor hun marketing om zo de mooie verhalen te vertellen aan het publiek.  

THE WORKOUT

Samenwerking

Om zijn rijke collectie met het publiek te kunnen delen heeft ARTIS aan Graphit gevraagd om te helpen bij het implementeren van een beeldbank. Samen hebben we gekozen voor WoodWing Assets. Graphit heeft ARTIS begeleidt bij het inrichten van de software, digitale bestanden te taggen en te migreren naar de nieuwe omgeving. Hierdoor hebben alle medewerkers altijd en overal toegang tot de digitale assets, op 1 centrale plek. Ze zijn daarom minder tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste en meest up-to-date foto’s, afbeeldingen en video’s. Om de key users zo goed mogelijk gebruikt te laten maken van het platform, hebben onze experts een training gegeven aan alle gebruikers, om deze nieuwe manier van werken eigen te maken.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Veilige dataopslag
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Veilige dataopslag
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

NCOI

NCOI wilde alle marketing content voor digital en offline (print) onafhankelijk van het kanaal en onafhankelijk van het merk,...

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openlucht Museum zocht naar een beeldbank die voldoet aan de eisen van de huidige markt en die...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

New Skool Media

New Skool Media gebruikt Woodwing Assets ter ondersteuning van haar redactionele en vormgeefprocessen. Het portfolio van NSM bestaat inmiddels uit...

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

CASA

Casa heeft een interne vormgeef- en fotostudio die dagelijks alle wervende content voor de website en voor de huis-aan-huis...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de globale marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria. Lees hier hoe Digital Asset Management de afdeling Global Product Management hierbij helpt.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print.

Lees meer

ALBELLI

Albelli biedt haar klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals
fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. Voor het managen van alle graphics in alle fotoalbums was Albelli opzoek naar een DAM oplossing van waaruit uit alle graphics automatisch ontsloten kunnen worden naar de website.

Lees meer

Afspraak maken