ARTIS is de de oudste dierentuin van Nederland die sinds jaar en dag in Amsterdam staat. Ze brengen natuur op een vindingrijke manier dichtbij de mensen. In ARTIS komen natuur, cultuur en erfgoed samen. Elke boom, elk dier, elk gebouw, elke microbe, elke planeet vertelt een eigen verhaal. Jaarlijks bezoeken meer dan 1,4 miljoen mensen het ARTIS-Park.

THE CHALLENGE

ARTIS beschikt over een schat aan actueel en historisch beeldmateriaal, inclusief videomateriaal van dieren, planten, microben, het planetarium, het park, de gebouwen, de verblijven, evenementen, illustraties, medewerkers, (winkel)producten en museale objecten. De dierentuin wil deze rijke collectie graag nog beter ontsluiten en gebruiken voor hun marketing om zo de mooie verhalen te vertellen aan het publiek.  

THE WORKOUT

Samenwerking

Om zijn rijke collectie met het publiek te kunnen delen heeft ARTIS aan Graphit gevraagd om te helpen bij het implementeren van een beeldbank. Samen hebben we gekozen voor WoodWing Assets. Graphit heeft ARTIS begeleidt bij het inrichten van de software, digitale bestanden te taggen en te migreren naar de nieuwe omgeving. Hierdoor hebben alle medewerkers altijd en overal toegang tot de digitale assets, op 1 centrale plek. Ze zijn daarom minder tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste en meest up-to-date foto’s, afbeeldingen en video’s. Om de key users zo goed mogelijk gebruikt te laten maken van het platform, hebben onze experts een training gegeven aan alle gebruikers, om deze nieuwe manier van werken eigen te maken.

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing drukkosten
Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Veilige dataopslag
Versnellen van de time to market

THE RESULTS

Besparing drukkosten
Hoger ROI van marketing assets
Integratie van data en bestanden
Veilige dataopslag
Versnellen van de time to market

Meer klantcases

Hearst

Doel van Hearst was om naast een Digital Asset Management oplossing, een Online Editing platform te implementeren waarmee alle...

ARTS EN AUTO

Vereniging van Arts en Auto, VvAA, was op zoek naar een it partner die de redactionele en vormgeefprocessen zowel...

DekaMarkt-Dirk van den Broek

Voor het beheren en distribueren van alle beeldmateriaal en artwork heeft Detailresult gekozen voor Woodwing Assets. Daarnaast worden worden de...

Karl Lagerfeld

KARL LAGERFELD heeft Graphit gevraagd een centrale serveromgeving in te richten voor haar designstudio..

Audax Publishing

Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing aan bij Graphit om haar redactionele workflow in te...

ANWB

Uitgangspunt van e ANWB was een media neutrale redactie workflow op te zetten waarmee zowel de webpublicaties als printpublicaties kunnen...

Quantore automatische opmaak catalogi

Quantore is een coöperatie en het huismerk van ruim 400 kantoorvakhandels in Nederland. Het assortiment telt ruim 24.000 kantoorartikelen....

Bavaria kiest voor Digital Asset Management van Graphit

Het beheren, wereldwijd ontsluiten van de digitale marketing content en het bewaken van de huisstijl van alle on- en...

CRV

CRV maakt veel rijke content die tot de verbeelding spreekt, zoals catalogi, video’s en infographics. Maar de organisatie miste...

Ter Steege automatische opmaak brochures

Ter Steege is groothandel van een groot en divers assortiment potten, lifestyle artikelen en souvenirs. Alle producten zijn eigen...

Yamaha

Yamaha Motor Europe bedient met Publication Organiser 24/7 distribiteurs en dealers in 26 Europese landen met volledige gelokaliseerde marketingmaterialen....

Magazine App Koninklijke Bibliotheek

De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij...
Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk en GRS Retail

GRS & Groenrijk Digital Asset Management (DAM)

Binnen de marketingcampagne bieden GRS Retail en GroenRijk hun leden diverse marketinguitingen (o.a. folders, advertenties, social media berichten) in digitale en geprinte vorm. GroenRijk heeft daarnaast haar eigen webshop in beheer. Om de marketingcampagnes goed uit te kunnen rollen, zijn er de nodige wensen. De webshop moet naar een hoger plan worden getild, vormgevers willen efficiënter kunnen werken en de leden van GRS Retail willen hun marketingmiddelen meer laten aansluiten op de lokale markt.

Lees meer

Boerderij/Misset

Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print.

Lees meer

Hoogvliet

Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Lees in deze klantcase hoe Hoogvliet samen met Graphit het publicatieproces van de huis-aan-huis-folders verregaand heeft geautomatiseerd.

Lees meer

Afspraak maken