BLOGS
- Alle
- Content Orchestration
- DIGITAL ASSET MANAGEMENT
- Retail & Groothandel
- Publishers
- Verenigingen en Brancheorganisaties
- PUBLICATION ORGANISER
- THE GRAPHIT TEAM
- Adobe InDesign Automation
- Press release
- Brands
- Workflow for Content Creation
- Partners
Ingrediënten voor digitale transformatie nu aanwezig bij GroenRijk & GRS Retail
GRS Retail en GroenRijk, twee grote retail service-organisaties voor tuincentra, hebben hun publicatieprocessen van content geoptimaliseerd met software van Graphit. …
Onze terugblik op 2020
Nog maar een paar weken en dan is het jaar weer voorbij. Een heel bijzonder jaar waarin het ondenkbare bijna …
‘Actieve lezers zetten hun tanden al in de app’
De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zet in op digitalisering. Een app waarop lezers zestien magazines – van Vrij Nederland …
Zo pluk je de vruchten van nieuwe workflows voor contentcreatie
Procesverbeteringen voor het creëren en publiceren van content bedenk je niet één-twee-drie. Een goede voorbereiding op het vernieuwen van werkprocessen …
Webinar Retail Workflow Platform – Publication Organiser
Digitale transformatie is een trend die zich doorzet in retailland. Naast de huis en huis folders zijn web, app en …
Efficiënte contentcreatie met Publication Organiser van Graphit
Graphit heeft de weg naar efficiënte contentcreatie uitgestippeld voor retailers, supermarkten en groothandels. Het proces is inmiddels uitgekristalliseerd in het …
Veranderende customer journey vraagt om orkestratie van content
Onze levens spelen zich steeds meer online af. Dat heeft de weg die potentiële klanten afleggen voordat ze tot een …
Het ideale folderopmaakproces: Hoogvliet Supermarkten implementeert Publication Organiser
De wekelijkse huisaanhuisfolder Iedere week verspreidt Hoogvliet Supermarkten een huis-aan-huis-folder, waarin alle weekaanbiedingen staan. Bij het voorbereiden en plannen van …
De politie stroomlijnt redactionele processen: “WoodWing Studio en WoodWing Assets zorgen voor structuur”
Toen de politie besloot om haar communicatieactiviteiten voor een deel te centraliseren, nam zij ook haar processen onder de loep. …
Audax blij met online publicatie platform: “ideaal onder de huidige omstandigheden”.
Samenwerking Audax en Graphit geïntensiveerd! Om snel en flexibel te kunnen werken, klopte Audax Publishing bij Graphit aan om hun …
Met verschillende teams samenwerken aan het creëren van visuele content
Met verschillende teams samenwerken aan het creëren van visuele content voor je website, app, social en print uitingen is voor …
Thuis aan het werk? Wij helpen je er graag mee!
Het coronavirus heeft ons allemaal flink in de tang en naar verwachting zal dat ook nog wel even duren. Onze …
Hoe automatiseer je de opmaak van brochures, leaflets en (huis-aan-huis)folders?
Prijslijsten, brochures, catalogi en huis-aan-huisfolders (meertalig) opmaken doe je niet in een handomdraai. Bij dit arbeidsintensieve proces zijn veel stakeholders …
CRV neemt de controle: “Vanuit WoodWing Assets kunnen we ons merk heel sterk neerzetten”
CRV is een innovatieve internationale organisatie voor veeverbetering. Omdat de coöperatie in meer dan 60 landen actief is, is het …
VPRO Gids kiest voor multichannelplatform: “Graphit werkt nauw met ons samen en durft eerlijk te zijn”
Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids …
Graphit zoekt Sales Consultant, Business Developer
Voor de versterking van ons team zoeken we een sales consultant, een commerciële aanjager met affiniteit voor marketing- en content …
Albelli omarmt Elvis DAM: “Wij kunnen nu veel meer waarde toevoegen”
Albelli offers personalized photo products such as photo albums, wall decorations, cards, mugs, and calendars to its customers. Its mission: to brighten up the world by bringing people’s moments to life.
Content orchestration: wat is het en wat kun jij ermee?
Prachtige visuals de wereld in sturen? Stories on- en offline delen met je doelgroep? Als marketeer heb je vandaag de …
Graphit en VIXY slaan de handen ineen: “Onze diensten vullen elkaar perfect aan”
Per april 2019 is Graphit een partnerschap aangegaan met VIXY, een videostreamingplatform dat één op één integreert met ons DAM-systeem. In deze blog vertelt Niels Buningh, managing partner bij VIXY, over het ‘hoe’, ‘wat’ en ‘waarom’ achter deze kersverse samenwerking.
WoodWing Experience: ben jij er óók bij?
Op 28 en 29 mei organiseert WoodWing zijn tweejaarlijkse internationale Experience in Amsterdam. Wij nodigen je graag uit om dit evenement bij te wonen! Wat kan je verwachten?
Wat moet je je precies voorstellen bij het support dat je van Graphit kunt verwachten? Onze eigen Frank en David vertellen je er meer over.
Klanten van Graphit – brandowners en uitgevers zoals Reed Business, New Skool Media, Yamaha Motor Europe, Dekamarkt, NCOI en Albelli …
Graphit viert 35-jarig bestaan met steun aan 4Ocean
In december 2018 bestaat Graphit 35 jaar. Een mooi moment voor een korte terug- en vooruitblik. In deze blog gaan we in gesprek met Graphit-partners Ronald Leusink en Sybrand Vochteloo.
ARTIS en Graphit: implementatie WoodWing Assets én pinguïnadoptie
Liefde en zorg voor de natuur stimuleren: dat is het doel van Artis (voluit: het Koninklijk Zoölogisch Genootschap Natura Artis Magistra), de oudste dierentuin van Nederland die sinds jaar en dag in Amsterdam staat.
C&F Report: “Co-creatie in reporting 2.0”
Als unieke nichespeler op het gebied van corporate reporting verzorgt C&F Report tal van jaarverslagen – van duurzaamheidsverslagen en financiële verslagen tot complete integrated reports.
Wat is Digital Asset Management?
Wat betekent Digital Asset Management voor jóuw organisatie? Een DAM-platform is het fundament voor je marketingafdeling. Lees er meer over in deze blog!
Het creëren van content chaotisch? Zo los je het op
Het creëren van content gaat er soms chaotisch aan toe. Misschien herken je het wel; pdf-bestanden die tussen verschillende afdelingen heen en weer worden gestuurd. Last-minute nog snel een mailtje met correcties. En trouwens, missen er nog illustraties?
Hoe manage je de marketingcontent voor 13 merken?
De NCOI Groep, kende een grote druk op het promoten van de opleidingen door middel van brochures. en wervende teksten voor op de website. Hoe dit zowel voor digitaal als print nu is opgelost voor alle kanalen lees je hier.
WoodWing Studio – Een sprong vooruit in Multichannel publiceren!
Merken en uitgevers kennen de uitdaging om content op de juiste manier over alle kanalen te publiceren. Dat kan nu veel eenvoudiger, sneller en tegen lagere kosten.
Nederlands Openluchtmuseum’s oplossing voor beheer van oneindig veel content: WoodWing Assets
Behoefte aan een beeldbank die alles aankan? Dan heb je Elvis DAM nodig. Dé oplossing voor opslag, beheer en koppeling van oneindig veel content.
Kan digital technologie merken maken of breken?
Het marketingvak is in transitie. Nieuwe technieken en media-innovaties waarmee je sneller en slimmer kunt werken, dienen zich dagelijks aan.
Contentorganisatie en omnichannel publiceren, waar te beginnen?
Marketeers anno 2017 leven in een uitdagende tijd. Dankzij de groei van het aantal mediakanalen hebben marketeers oneindig veel mogelijkheden om hun doelgroepen te bereiken met doeltreffende on- en offlinecommunicatie.
Eenvoudig publiceren naar mobile en tablet
Merken worden in toenemende mate (online) uitgevers, die met aantrekkelijke merkcontent consumenten willen inspireren.
Graphit breidt haar team verder uit
Graphit heeft haar team versterkt met drie nieuwe collega’s; een workflow consultant, een developer en een support medewerker. Door de steeds groter…
Optimale content creatie: doorbreek je silo’s!
Organisaties als brands en uitgevers willen inspirerende content creëren, voor alle media kanalen. Daarvoor moeten ze zich focussen op datgene waar het om gaat: het vertellen van goede verhalen – ondersteund door de beste visuals.
New Skool Media: de waarde van je digitale assets
Rob Koghee is Managing Partner en mede-oprichter van uitgeverij New Skool Media. Hij kocht 19 titels van Sanoma en titels van Relx waaronder Elsevier.
De beeldbank challenge van Bol.com
Iedereen kent Bol.com. De webwinkel werd opgericht in 1999 en was de eerste online boekenwinkel van Nederland.
Hoogvliet: de automatisering van opmaak in weekcampagnes
In onze vorige blog vertelden we hoe een PIM – een product informatie systeem – een uitkomst is bij het centraal beheren van allerlei commerciële productinformatie.
PIM: de sleutel tot een betere customer experience
Wij zien steeds meer B2B en B2C retailers, e-tailers, fabrikanten, leveranciers en groothandels worstelen met de processen waarin zij hun productinformatie vormgeven.
De kracht van medium neutrale content
We leven in een tijd waarin de techniek zich razendsnel ontwikkelt. Dat is mooi, want als marketeer heb je daardoor oneindig veel mogelijkheden …
Graphit transformeert
Graphit lanceert haar nieuwe identiteit. Voor een van de eerste integratiepartners van Adobe en WoodWing in Nederland, is de tijd gekomen voor een volgende stap.
VVAA Vereniging Van Arts en Auto workflow & beeldbank
VvAA opereert al ruim 90 jaar als ledenorganisatie en dienstverlener in het hart van de gezondheidszorg. Zij zijn er voor …
Medium neutraal content creëren, Michel Buyvoets, Misset Uitgeverij-Boerderij
Om haar redacties “web first” te laten werken heeft Misset gekozen voor de Woodwing best of breed oplossing. Het door Graphit geïmplementeerde platform vormt het hart van de content-creatie voor web en voor print. De redacties bereidt de content medianeutraal voor waarbij via de ondersteunende workflow specifieke eigenschappen ten aanzien van de diverse publicatiekanalen worden toegevoegd.
Hoe Bavaria haar marketing assets organiseert
Bavaria heeft na een uitgebreide selectieprocedure gekozen voor de digital asset management oplossing elvis DAM in combinatie met online opmaak software van 2imagine.