CREATIVE WORKFLOW
CONSULTANTS
BLOG SUPPORT DESK



BUILDING BRIDGES BETWEEN
TECHNOLOGY AND BRANDS
NL EN

Bavaria

THE CHAMPION

Bierbrouwer Bavaria is één van de oudste familiebedrijven van Nederland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt, in de brouwerij van Bavaria in het Zuiden van Nederland, al zeven generaties bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Bavaria heeft dochterondernemingen in Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk en biedt werk aan 1.000 mensen. Niet minder dan 120 landen genieten van bier gebrouwen door Bavaria. Bavaria voert de merken 8.6 , Bavaria , La Trappe , Hollandia en Swinckels.

THE CHALLENGE

De afdeling Global Product Management is verantwoordelijk voor het realiseren en beheren van alle visuals, afbeeldingen, video’s en artwork. De belangrijkste taak van de afdeling is het wereldwijd managen van de “visual experience” van alle merken van Bavaria. Vanuit Lieshout wordt marketing support gegeven naar alle landen waar Bavaria actief is.
Het aantal on-line platformen met veel rijke content is de laatste jaren sterk gegroeid. Ook hebben ontwikkelingen, zoals het toenemende aantal product varianten en kortere product life cycli, gezorgd voor een forse groei van de hoeveelheid digitaal materiaal zoals logo’s, productfoto’s, videomateriaal, verpakkingsontwerpen, campagnebeelden, posters en banners. Het beheren, wereldwijd ontsluiten van deze digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes en merk consistentie van Bavaria.

THE WORKOUT

Als oplossing heeft Bavaria gekozen voor de digital asset management oplossing elvis DAM in combinatie met online opmaak software van 2imagine. Beide best of breed software tools zijn geïntegreerd in een door Bavaria zelf ingericht Brand Portal.
Met dit portaal heeft de afdeling Global Product Management de marketing ondersteuning naar de landen sterk kunnen verbeteren waarbij de merkconsistentie maximaal gewaarborgd is. Zowel medewerkers, webdesigners, fotografen, bureaus, als ook distributeurs kunnen alle marketing assets zoeken en via shares delen en desgewenst downloaden. Daarnaast kunnen in- en externe gebruikers in de landen via 2imagine eenvoudig below the line marketing uitingen vertalen en lokaliseren. Er wordt gewerkt met voorgedefiniëerde Adobe InDesign templates die via de webbrowser kunnen worden aangepast. Via een approval workflow houdt het hoofdkantoor controle over offline materialen die door de landen online worden gemaakt.

De workout bestond uit:

  • analyse met behulp van workshops
  • ontwerp
  • implementatie
  • creatie van templates
  • beheer en onderhoud

THE RESULTS

Hoger ROI van marketing assets
Besparing op DTP productiekosten
Consistente merkuitstraling
Online samenwerken in workflow
Versnellen van de time to market
Verkorte creatie-  en productiecycli

ALSO GET YOUR
BRAND IN SHAPE

Neem contact op met een van onze personal trainers voor een afspraak om eens te sparren

Evert Couwenhoven

+31 6 10 94 13 38

Frank Scholts

+31 6 22 39 89 57

Ronald Leusink

+31 6 46 81 48 64

DOWNLOAD WHITEPAPER
×
Geachte bezoeker, u kunt downloaden nadat u uw e-mailadres heeft achtergelaten.

Dit veld is verplicht.
Vul een geldig e-mailadres in.