ARTIS en Graphit: implementatie WoodWing Assets én pinguïnadoptie

Liefde en zorg voor de natuur stimuleren: dat is het doel van Artis (voluit: het Koninklijk Zoölogisch Genootschap Natura Artis Magistra), de oudste dierentuin van Nederland die sinds jaar en dag in Amsterdam staat. Op deze plek wordt de natuur op vindingrijke wijze dichtbij gebracht en wordt het debat gefaciliteerd over hoe de mens de natuur waardeert, begrijpt en behandelt.

ARTIS beschikt over een schat aan actueel en historisch beeldmateriaal, inclusief videomateriaal van dieren, planten, microben, het planetarium, het park, de gebouwen, de verblijven, evenementen, illustraties, medewerkers, (winkel)producten en museale objecten. De dierentuin wil deze rijke collectie graag nog beter ontsluiten en gebruiken voor het vertellen van verhalen aan het publiek.

Samenwerking: van WoodWing Assets tot Afrikaanse pinguïn

Om zijn rijke collectie met het publiek te kunnen delen heeft ARTIS aan Graphit gevraagd om te helpen bij het implementeren van een beeldbank. Samen hebben we gekozen voor WoodWing Assets. Graphit zal ARTIS begeleiden bij het inrichten van de software en het trainen van gebruikers.

In het kader van dit project en uit betrokkenheid bij de filosofie van ARTIS heeft Graphit tevens besloten om een pinguïn in de dierentuin te adopteren. Waarom onze keuze op dit dier is gevallen? De Afrikaanse pinguïn kiest een partner voor het leven. Hij is gevoelig en houdt van regelmaat en structuur. Dat spreekt ons aan. Daarnaast vinden we het belangrijk dat deze bedreigde diersoort een handje wordt geholpen. De Afrikaanse pinguïn is onderdeel van het Europese fokprogramma (EEP) dat ARTIS coördineert. Dit betekent dat ARTIS de taak heeft om ervoor te zorgen dat de populatie van Afrikaanse pinguïns in Europese dierentuinen gezond blijft. Wij dragen hier graag ons steentje aan bij!

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Efficiënte contentcreatie met Publication Organiser van Graphit

Graphit heeft de weg naar efficiënte contentcreatie uitgestippeld voor retailers, supermarkten en groothandels. Het proces is inmiddels uitgekristalliseerd in het …

Lees meer

Contentorganisatie en omnichannel publiceren, waar te beginnen?

Marketeers anno 2017 leven in een uitdagende tijd. Dankzij de groei van het aantal mediakanalen hebben marketeers oneindig veel mogelijkheden om hun doelgroepen te bereiken met doeltreffende on- en offlinecommunicatie.

Lees meer

Content orchestration: wat is het en wat kun jij ermee?

Prachtige visuals de wereld in sturen? Stories on- en offline delen met je doelgroep? Als marketeer heb je vandaag de …

Lees meer

Afspraak maken