Albelli omarmt Elvis DAM: “Wij kunnen nu veel meer waarde toevoegen”

Albelli biedt zijn klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. De missie van het bedrijf: de wereld mooier maken door de momenten van mensen tot leven te brengen. Om ervoor te zorgen dat klanten producten geheel naar wens kunnen aanpassen ontwerpt het productdesignteam diverse creatieve opties. De fundering van waaruit de afdeling werkt: WoodWing Assets. “Ons team besteedt nu minder tijd aan terugkerende, handmatige taken en meer aan research en creativiteit,” zegt Pietro Pagani, productdesignmanager bij Albelli. “Zo kunnen wij veel meer waarde toevoegen.”

“Onze workflow verbeteren: van zevenentwintig naar vier stappen”

Sinds het productdesignteam WoodWing Assets gebruikt, heeft het zijn workflow aanzienlijk verbeterd. “Vroeger doorliepen we zevenentwintig stappen om een nieuw product live te laten gaan in onze galerijen,” legt Pietro uit. “Nu kost dit beduidend minder tijd, omdat het proces sneller en schaalbaarder is. En we werken nog aan het verminderen van het aantal stappen. Uiteindelijk zullen dit er twee worden.”

Circa drie jaar geleden ging Albelli op zoek naar een nieuwe partner die een digital-asset-management-oplossing kon leveren. “We deden lang over het nemen van een beslissing. Wat we vooral fijn vinden aan WoodWing Assets is dat het volledig kan worden aangepast aan de behoeften van Albelli. Tevens bevalt ons de pragmatische aanpak van Graphit zeer. Voor dit soort projecten is het belangrijk om face-to-face-meetings te hebben en de lijnen kort te houden. De doelgerichtheid en het pragmatisme van Graphit is een groot pluspunt in onze samenwerking.”

“Mogelijkheden voor groei in de nabije toekomst”

De rol van WoodWing Assets is erg belangrijk voor de businesspropositie van Albelli. “Momenteel gebruiken alleen ons team en de IT-afdeling het platform, maar we zijn van plan om het gebruik ervan uit te breiden,” vertelt Pietro. Hij ziet mogelijkheden voor groei in de nabije toekomst: “Zodra wij ons project hebben afgerond, willen we het platform beschikbaar stellen aan het marketingteam, dat verspreid is over heel Europa.”

Over het algeheel genomen is Pietro blij met WoodWing Assets: “Het heeft ons in staat gesteld om ons product en proces sterk te verbeteren. Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”.

Share:

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

VPRO Gids kiest voor multichannelplatform: “Graphit werkt nauw met ons samen en durft eerlijk te zijn”

Recentelijk is de naam ‘Multimediale Uitgeverij VPRO Gids’ in het leven geroepen. Daaruit spreekt een ambitie: naast de papieren gids …

Lees meer

PIM: de sleutel tot een betere customer experience

Wij zien steeds meer B2B en B2C retailers, e-tailers, fabrikanten, leveranciers en groothandels worstelen met de processen waarin zij hun productinformatie vormgeven.

Lees meer

Webinar Retail Workflow Platform – Publication Organiser

Digitale transformatie is een trend die zich doorzet in retailland. Naast de huis en huis folders zijn web, app en …

Lees meer

Afspraak maken