Albelli omarmt Elvis DAM: “Wij kunnen nu veel meer waarde toevoegen”

Albelli biedt zijn klanten gepersonaliseerde fotoproducten zoals fotoalbums, wanddecoraties, kaarten, mokken en kalenders. De missie van het bedrijf: de wereld mooier maken door de momenten van mensen tot leven te brengen. Om ervoor te zorgen dat klanten producten geheel naar wens kunnen aanpassen ontwerpt het productdesignteam diverse creatieve opties. De fundering van waaruit de afdeling werkt: WoodWing Assets. “Ons team besteedt nu minder tijd aan terugkerende, handmatige taken en meer aan research en creativiteit,” zegt Pietro Pagani, productdesignmanager bij Albelli. “Zo kunnen wij veel meer waarde toevoegen.”

“Onze workflow verbeteren: van zevenentwintig naar vier stappen”

Sinds het productdesignteam WoodWing Assets gebruikt, heeft het zijn workflow aanzienlijk verbeterd. “Vroeger doorliepen we zevenentwintig stappen om een nieuw product live te laten gaan in onze galerijen,” legt Pietro uit. “Nu kost dit beduidend minder tijd, omdat het proces sneller en schaalbaarder is. En we werken nog aan het verminderen van het aantal stappen. Uiteindelijk zullen dit er twee worden.”

Circa drie jaar geleden ging Albelli op zoek naar een nieuwe partner die een digital-asset-management-oplossing kon leveren. “We deden lang over het nemen van een beslissing. Wat we vooral fijn vinden aan WoodWing Assets is dat het volledig kan worden aangepast aan de behoeften van Albelli. Tevens bevalt ons de pragmatische aanpak van Qonqord zeer. Voor dit soort projecten is het belangrijk om face-to-face-meetings te hebben en de lijnen kort te houden. De doelgerichtheid en het pragmatisme van Qonqord is een groot pluspunt in onze samenwerking.”

“Mogelijkheden voor groei in de nabije toekomst”

De rol van WoodWing Assets is erg belangrijk voor de businesspropositie van Albelli. “Momenteel gebruiken alleen ons team en de IT-afdeling het platform, maar we zijn van plan om het gebruik ervan uit te breiden,” vertelt Pietro. Hij ziet mogelijkheden voor groei in de nabije toekomst: “Zodra wij ons project hebben afgerond, willen we het platform beschikbaar stellen aan het marketingteam, dat verspreid is over heel Europa.”

Over het algeheel genomen is Pietro blij met Woodwing Assets “Het heeft ons in staat gesteld om ons product en proces sterk te verbeteren. Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”.

Lees meer

Woodwing Assets

Onze aanpak

Share:

Brands

De beeldbank challenge van Bol.com

Iedereen kent Bol.com. De webwinkel werd opgericht in 1999 en was de eerste online boekenwinkel van Nederland.

Lees meer..
Digital Asset Management

Thuis aan het werk? Wij helpen je er graag mee!

Het coronavirus heeft ons allemaal flink in de tang en naar verwachting zal dat ook nog wel even duren. Onze …

Lees meer..
case

NEDERLANDS OPENLUCHT MUSEUM (NOM)

Het Nederlands Openluchtmuseum (NOM) is een cultuurhistorisch museum in Arnhem. In het museum komt het verleden tot leven. Het NOM geeft je …

Lees meer..

Afspraak maken