CREATIVE WORKFLOW
CONSULTANTS
BLOG SUPPORT DESK



BUILDING BRIDGES BETWEEN
TECHNOLOGY AND BRANDS
EN NL

blog

PIM: de sleutel tot een betere customer experience

Ronald Leusink, on June 20, 2017

In onze vorige blog vertelden we over de content creatie uitdagingen waar marketeers anno 2017 mee te maken hebben en hoe zij deze de baas kunnen worden. Om effectief te communiceren is het nodig om je content creatie processen medium- en brandneutraal te laten plaatsvinden. Dit stelt je in staat om efficiënt te werken en snel te kunnen anticiperen op marktontwikkelingen.

In deze blog zoomen wij in op een soortgelijke uitdaging waar veel van onze klanten tegenaan lopen. Wij zien namelijk steeds meer B2B en B2C retailers, e-tailers, fabrikanten, leveranciers en groothandels worstelen met processen waarin zij tekstuele- en beeldcontent verzamelen, en redigeren.

Deze content is nodig voor pakkende commerciële productomschrijvingen en beelden op de website en in brochures en catalogi. Deze customer experience bepaalt of klanten producten al dan niet aanschaffen. Hoe beter die customer experience, hoe meer sales.

Managen van productinformatie… too many sources!

Marketing- en productmanagers worstelen met het omzetten van ruwe ERP data naar aantrekkelijke productbeschrijvingen. Organisaties verdwalen in de verschillende softwarepaketten, databases en Excel sheets die ze naast elkaar gebruiken.

Die manier van werken brengt meerdere nadelen met zich mee. Zo gaat veel tijd verloren aan het continue bijwerken van deze informatie en ontbreekt voor elk product de broodnodige “single version of the truth”. Het resultaat daarvan is onnodige werkdruk, inconsistent gebruik van de informatie, en vertraging van de time to market. En dat is zonde.

Als merk wil je in staat zijn om 24/7 op één centrale plek je content te beheren, te redigeren, te branden en uiteindelijk te delen over alle mogelijke on- en offline kanalen. En vanzelfsprekend wil je daarbij geen onjuiste informatie publiceren of energie en tijd verspillen aan aparte correcties per kanaal.

PIM helpt je uit de brand

Om beter te kunnen beantwoorden aan deze productinformatievraagstukken hebben wij inRiver PIM aan ons portfolio toegevoegd.
PIM staat voor Product Informatie Management. Graphit is een partnership aangegaan met inRiver, één van de leidende en snel groeiende marketing PIM software ontwikkelaars.

De PIM oplossing van inRiver helpt bij het efficiënt en effectief inzetten van commerciële productinformatie. inRiver bevat eenvoudige tools voor het regelen van elk aspect van de belangrijkste fasen van het gehele PIM-proces: niet alleen het verzorgen en verrijken van productinformatie, maar ook het plannen, branden en publiceren van productintroducties, -collecties, en marketing campagnes.

Sparren?

Ons advies aan iedereen die stoeit met zijn productinformatie processen en daardoor niet het maximale uit zijn business haalt: overweeg een PIM oplossing.

Wij durven in ieder geval te beweren dat je met het PIM systeem van inRiver in staat bent om rijke en brandconsistente content te creëren, de time-to-market te versnellen en 24/7 multi-channel te communiceren. Daarmee geef je een enorme boost aan je customer experience, en kun je meer sales genereren.

Wij maken graag een afspraak met je om eens te sparren over deze uitdagingen!

ALSO GET YOUR
BRAND IN SHAPE

Contact our Personal trainers for a free sparring session

Evert Couwenhoven

+31 6 10 94 13 38

Frank Scholts

+31 6 22 39 89 57

Ronald Leusink

+31 6 46 81 48 64

Simple Share Buttons