CREATIVE WORKFLOW
CONSULTANTS
BLOG SUPPORT DESK



BUILDING BRIDGES BETWEEN
TECHNOLOGY AND BRANDS
EN NL

blog

Bavaria en digitale marketing assets managment

Ronald Leusink, on Februari 23, 2017

Bierbrouwer Bavaria is één van de oudste familiebedrijven van Nederland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt, in de brouwerij van Bavaria in het Zuiden van Nederland, al zeven generaties bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Bavaria heeft dochterondernemingen in Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk en biedt werk aan 1.000 mensen.

Niet minder dan 120 landen genieten van bier gebrouwen door Bavaria. Bavaria voert de merken 8.6 , Bavaria , La Trappe , Hollandia en Swinckels.

DE UITDAGING:

De afdeling Global Product Management is verantwoordelijk voor het realiseren en beheren van alle visuals, afbeeldingen, video’s en artwork. De belangrijkste taak van de afdeling is het wereldwijd managen van de “visual experience” van alle merken van Bavaria. Vanuit Lieshout wordt marketing support gegeven naar alle landen waar Bavaria actief is.

Het aantal on-line platformen met veel rijke content is de laatste jaren sterk gegroeid. Ook hebben ontwikkelingen, zoals het toenemende aantal product varianten en kortere product life cycli, gezorgd voor een forse groei van de hoeveelheid digitaal materiaal zoals logo’s, productfoto’s, videomateriaal, verpakkingsontwerpen, campagnebeelden, posters en banners. Het beheren, wereldwijd ontsluiten van deze digitale assets en het bewaken van de huisstijl van alle on- en offline communicatie is essentieel voor de global marketing campagnes van Bavaria.

ONZE OPLOSSING

Bavaria heeft na een uitgebreide selectieprocedure gekozen voor de digital asset management oplossing elvis DAM in combinatie met online opmaak software van 2imagine. Beide best of breed software tools zijn geïntegreerd in een door Bavaria zelf ingericht brandportal. Met dit portaal heeft de afdeling Global Product Management de marketing ondersteuning naar de landen sterk kunnen verbeteren waarbij de merkconsistentie maximaal gewaarborgd is.

Zowel Bavaria medewerkers, webdesigners, fotograven, bureaus maar ook distributeurs kunnen alle marketing assets zoeken en via shares delen en desgewenst downloaden.

Daarnaast kunnen niet getrainde in- en externe gebruikers in de landen via 2imagine eenvoudig below the line marketing uitingen vertalen en lokaliseren . Er wordt gewerkt met voorgedefiniëerde Adobe InDesign templates die via de webbrowser kunnen worden aangepast. Via een approval workflow houdt het hoofdkantoor controle over offline materialen die door de landen online worden gemaakt. Graphit heeft de implementatie van elvis DAM en 2imagine verzorgd in nauwe samenwerking met de afdeling Global Product Management van Bavaria. Middels diverse workshops is de uiteindelijke inrichting van de software platformen bepaald. Elvis DAM en en 2imagine worden door Graphit vanuit het datacentrum gehost en beheerd.

WAT HEEFT HET OPGELEVERD?

De time to market van alle campagnes is versneld De marketing support naar de landen is sterk verbeterd.
De huisstijlbewaking wereldwijd is sterk verbeterd De hoeveelheid traffic rondom het tot stand komen, beschikbaar stellen en hergebruiken van alle digitale bestanden is sterk afgenomen.

Free Sessions

Contact our Personal trainers for a free sparring session

Evert Couwenhoven

+31 6 10 94 13 38

Frank Scholts

+31 6 22 39 89 57

Ronald Leusink

+31 6 46 81 48 64

 

Simple Share Buttons