CREATIVE WORKFLOW
CONSULTANTS
BLOG SUPPORT DESK



BUILDING BRIDGES BETWEEN
TECHNOLOGY AND BRANDS
EN NL

blog

GRAPHIT
TRANSFORMEERT

Building Bridges between Brands and Technology

Ronald Leusink, on April 20, 2017

Graphit lanceert haar nieuwe identiteit. Voor een van de eerste integratiepartners van Adobe en WoodWing in Nederland, is de tijd gekomen voor een volgende stap.
Sinds 1983 helpt Graphit bedrijven met het automatiseren van creatieve- en publicatieprocessen. Waar Graphit eerst met name studio’s en uitgevers bediende, zijn er nu ook heel veel marketeers van grote merken die behoefte hebben aan expertise in het faciliteren van de juiste software die het creëren, managen en publiceren van al hun content goed beheersbaar maakt. Marketeers en uitgevers zijn naar elkaar toegegroeid, daardoor zijn marketeers uitgevers aan het worden en uitgevers worden merken.

In de laatste jaren is Graphit naast voor uitgevers zoals Reed Business, New Skool Media, Audax en Hearst, steeds meer voor merken zoals Bol.com, Bavaria, Yamaha Motor Europe, Nike, Gassan, G-Star en NCOI gaan werken. “Van nature zijn wij vooral druk met de inhoud en niet altijd even extravert. Maar als wij meer merken willen bedienen, dan moeten wij niet langer het best bewaarde geheim van Nederland blijven”, zegt Ronald Leusink, een van de partners van Graphit. “Vandaar dat wij onszelf duidelijker willen positioneren.”

“Het is gebleken dat de ervaring die wij in al die jaren hebben opgedaan bij studio’s en uitgevers bij het optimaliseren van hun creatieve en publicatieprocessen enorm relevant is voor merkeigenaren. Willen merken effectief blijven communiceren met hun doelgroepen, dan zullen ze hun content- en contentcreatieprocessen de baas moeten worden.” Merkeigenaren worden tegenwoordig geconfronteerd met fenomenen als branded content, big data, en multichannel. Content marketing en data gedreven content is steeds belangrijker geworden voor marketeers. “Wij merken dat marketeers de laatste jaren heel intensief bezig zijn met deze onderwerpen en stappen zetten naar meer gerichte en gepersonaliseerde communicatie. Om te kunnen beantwoorden aan al deze mogelijkheden is het essentieel om software in te zetten die hen helpt bij het managen, creëren en publiceren van hun content. Dat is exact waar onze expertise ligt, en wij vinden niks leuker dan merken hierbij te helpen”, aldus Sybrand Vochteloo, Graphits andere partner.

De markt van aanbieders van marketingtools is de afgelopen 5 jaar is exponentieel gegroeid, van 150 tot bijna 4000 aanbieders. De grote hoeveelheid technische mogelijkheden in combinatie met de snelheid van de ontwikkelingen, hebben ervoor gezorgd dat marketeers en uitgevers behoefte hebben aan onafhankelijke partijen die hen wegwijs kunnen maken in de jungle van oplossingen. En dat is precies wat Graphit doet.

“We zien dat steeds meer merken toe zijn aan het structureren en automatiseren van hun contentcreatie- en publicatieprocessen. Wij helpen onze klanten met de analyse van hun huidige werkwijze, we geven adviezen voor optimalisatie van hun contentcreatie- en publicatieprocessen, en implementeren de beste passende best of breed software. Daarnaast assisteren we onze klanten bij het beheren van hun softwareplatformen,” licht Ronald Leusink toe.

Graphit lanceert met het begin van de lente haar nieuwe identiteit. Dit doet zij met een aangescherpte positionering en een gloednieuwe website. Ronald: “Wij zijn erg enthousiast en merken dat onze hele organisatie toe was aan scherpere communicatie en een fris gezicht. Onze nieuwe pay-off is Creative Workflow Consultants en heeft een heldere claim: Building bridges between Brands and Technology. Ons nieuwe gezicht komt tot uitdrukking de frisse groene huisstijl van onze vernieuwde website. Wij zijn er klaar voor!”

Voor vragen neem contact op met Ronald Leusink, Commercieel Directeur en Partner: +31 (0) 75 628 60 06 of ronald.leusink@graphit.nl

ALSO GET YOUR
BRAND IN SHAPE

Contact our Personal trainers for a free sparring session

Evert Couwenhoven

+31 6 10 94 13 38

Frank Scholts

+31 6 22 39 89 57

Ronald Leusink

+31 6 46 81 48 64

Simple Share Buttons